måndag 28 januari 2008

400 meterslopp


Ja då var det måndag igen. Sitter på jobbet och har just käkat lite middag. Lördagskvällen var väldigt trevlig. Började på ålidhöjd hos medsyster Hanna, därefter bar det av till en annan på jobbet, riktigt trevligt var det. När klockan började närma sig 23 delade vi några stycken på en taxi in till Rex, där vi betalade in oss själva och våra jackor..gick ett varv och kom på att vi ville ju hellre på schlagerklubben där några andra från jobbet hängde...
Vi la benen på ryggen och toksprang (i högklackat o med halternäckklänning) genom stan, och jag må säga att det var inte varmt!! Hörde folk ropa efter oss när vi kom springande "Heja tjejer, heja tjejer!" Kom fram till schlagerklubben helt blåa av köld, fräcka som vi var gick vi och ställde oss längst fram i den oändliga kön. Gick in och skakade lite rumpa med några andra från jobbet, Hanna förövrigt tog sig äran och ställde sig upp på pelaren vid scenen och dansade loss, haha. Bättre än juckdansen mot dj-båset som hon gjorde en annan gång på Rex :) Shakade lite granna där och kom sen på att vi ville tillbaka till Rex, så vi tog löpen tillbaka dit (med en kort p*sspaus bakom en obefintlig snöhög som Hanna tydligen såg) Herre gud..! Alltid ska man behöva skämmas dagen efter. Kvällen slutade iaf på Max..hade fått i mig en del under kvällen så jag skulle inte vilja veta hur mina ögon såg ut då jag halvsluddrade fram ett Delifresh kycklingmål. Kändes som ögonen tittade åt varsitt håll! :) Somnade skönt efter att ha tagit mig en resorb.
Gårdagen var seg, vart ett bakishäng på restaurang Ängen.

Jobbet kallar! Återkommer med mer då vi fått igång internet där hemma.

Inga kommentarer: