torsdag 7 februari 2008

Varning för väggras..

Nu var det länge sedan det skrev här, har fortfarande inte fått igång internet. Har sedan i onsdags förra veckan haft en inneboende hos oss, en god vän till mamma och hennes man där borta i Piteå. Han har sin dotter här på universitetssjukhuset. Lovade då han fårgade förra onsdagen att det var okej att han fick sova några nätter hos oss då det var fullbelagt på patienthotellet..och ännu är han kvar. Jobbar natt nu inatt och därefter ytterligare tre nätter, därför sa jag vänligt men bestämt att jag behövde ha tillbaka min säng igårkväll för att få sova så bra som möjligt inför nattjobbet..ville inte ligga och trängas i jannes säng där man ligger som i en ormgrop..Den inneboende tyckte bara det var svammel, men efter lite diskusion gick han med på att sova på madrass på golvet i köket, där han promt skulle ligga...!! Gick och la oss efter 23 nån gång. Hant inte ligga länge innan det ekade i hela (!!!!!) lägenheten av hans snarkningar..låg en stund och lyssnade..till slut var jag tvungen att gå upp och säga åt han att sluta..sluta gjorde han..en stund, men började om igen innan jag hade hunnit somna..låg och vände och vred mig till nån gång där strax före 01, somnade äntligen men vaknade igen 02 av att väggarna vibrerade av snarkningar fårn köket..somnade om och vaknade av samma efter någon timme. Så där höll det på natten i ända, så det blev inte många timmars sömn, och inte ens en liten blund fick man i eftermiddag före jobbet. Och här sitter man, har haft pyssel hittills så än så länge är jag vaken. Hoppas mina stackars roomies får en blund inatt med tanke på gårdagsnatten, för fortsätter det så här så dröjer det inte länge innan väggarna rasas.

Nu ska jag jobba vidare, hittills har natten erbjudit en hel del i form av dödsfall, epilepsianfall och andnöd, får se vad som bjuds på här mot morgonsidan.

Inga kommentarer: