måndag 11 februari 2008

Översvämning..


Då satt man på jobbet igen då..Inväntar klockslaget 7 så man får gå hem och krypa ner och sova. Gårdagskvällen började lugn, efter inte så länge ringer våran kollega en trappa upp ifrån och ber mig komma upp med ekg-apparaten. Går upp med den i godan ro, väl uppe ber dom om hjälp att lyfta upp en patient fårn golvet som ramlat. Inte alls pigg, så det blev en massa pådrag där med henne i akutrummet. Går sedan ner till min avd igen, fikar lite och ugglar lite på internet. Tror att under dessa 4 jobbade nätter ihelgen har jag besökt varenda hemsida som jag kan komma på, då har det alltså varit rätt lugnt..

Har en tendens att hitta sidor som jag beställer saker ifrån..är det inte ginza så är det nå annat. Här om natten, tror det var fredagnatt, designade jag och beställde en jättefin (och dyr!) almanacka. Tänkte att det kan ju vara bra att ha, kolla in sidan http://www.personligalmanacka.se/
Igårkväll så kom jag på att jag skulle beställa mig ett par stödstrumpor..ja vet, tantvarning!! men det behövs så man jobbar med det jag gör..så då beställde jag två par sådana, inte ett klipp precis i ekonomiskt syfte, men va fan..pengarna ska rulla. Just nu rullar det flesta utav dem direkt in i min reskassa, så två par stödisar och en almanacka kan jag väl få unna mig?

Ugglar som sagt en stund framför datorn, ser lite tv, fikar lite till...sen går jag och en nattkollega ut i korridoren...tittar på varandra och säger.."tusan vad det blänker på golvet.."
..jajjemän, golvet är fullt i vatten, och då menar jag Fullt!! kanske 1/4 av hela långa korridoren, samt en toalett, plus en hel sal och ännu ett rum är fyllt någon centimeter med vatten, hela golvet..så där stod vi fyra stycken och skrapade med varsin golvskrapa och försökte torka upp med badlakan...i 45 minuter! En oskyldig herre låg och sov så snällt i sin säng där i rummet som det hela började i...tänkte att om jag hade varit han hade jag också låtsas att sova... ;P

Har man inte jobb skaffar andra det åt en ;P Hade detta hänt där hemma och man stod och skrapade flera tusen liter vatten runt hela golven hade man varit gode förbannad. Trots hårt arbete med att få golvet torrt var det ändå ganska roligt, har aldrig varit med om dess like. Hade ju kunnat varit värre saker som man torkat upp.......

Nu väntar frukost, morgonkontroller, rapportering sen äntligen hemgång. Börjar känna mig lite sliten i gammelkroppen.

Inga kommentarer: