tisdag 12 februari 2008

Fullfjädrad akutsjukvårdare ;P




God kväll!


Då var det dags att skriva några rader innan det är dags för duschen och sängen.


Har varit på iksu efter middan idag och fastnade framför burken och dumburken istället för att ta mig till duschen.




Har haft en ruskigt rolig och lärorik idag idag på jobbet, har inte jobbat utan har varit nere på kliniskt träningscentra och haft teamworkövningar i akuta situationer med at-läkare och oss sjuksköterskor, riktigt riktigt kul! De finns en simulatordocka som man kan göra så gott som allt på så vi har fått olika case att jobba med för att försöka rädda och stabilisera dockan. Var lite småpirrigt från början men sen föll man naturligt in i sin roll där bland alla sugsladdar, dropp och nålar. Verkligen givande dag!




Sen väntade middag och därefter rygg o mage på iksu. Sen fastnade jag som sagt här vid datorn sittandes mitt i sängen, känns som min rygg håller på att gå av just nu. Är nog dags att ta steget till duschen nu, hur jobbigt det än känns.




Ledig imorgon, känns skönt. Blir en klippnng o färgning på iksu kl 12, sen bär det ner på stan för att dunkra upp alkoholförrådet till lisas fest på lördag, jag är heltaggad! Men inte mer taggad än till medicin,- och lungklinikens årliga fest den 22 febr. Då är Rex festvåning hyrd med 3rättersmiddag, dj och gott sällskap förhoppningsvid ;P




Var förresten upp på avdelningen en sväng imorse innan kursen, och gissa var vi har där..jo en halv byggarbetsplats. Fick vattenskada efter översvämningen söndagnatt, så nu är det 5 platser färre samt skitsjuka på avd, känns faktiskt ganska skönt att vara ledig. Kliver inte på förrän fredagkväll kl 21 då jag ska jobba natt. Hoppas vi öppnat upp då som vanligt och utan skitsjuka, tack!




Tack o hej, nu ska jag kila ut på en liten pinkrunda med min lilla vän, sen väntar dusch o säng!

Inga kommentarer: