onsdag 13 februari 2008

Ledig dag = städdag


Woho, ikväll börjar greys anatomy om igen, satt igårkväll strax före 21 alldeles förväntansfull och väntade på att greys skulle börja, då min gamla klasskompis josse dök upp på msn och skrev "det börjar ju inte förrän imorgon"..vilken besvikelse! Så här sitter man som en slapp valross själv hemma i soffan framför AFV och slappar och fnissar för mig själv. Har nyss sprungit runt med en gammal socka på foten med en boll i, sigges favoritleksak. Har sprungit runt som en tok men han jagandes i hälarna. Janne tittade på oss, skakade på huvudet och tyckte att det där skulle vara nåt för youtube....


Dagen började med klippning och färgning på iksu, grymt skönt med tanke på massagestolen som jag fick ligga i medan hon tvättade och masserade mitt huvud. Sen väl därifrån efter nästan 2 timmar, hant jag inte mer än ut och sätta mig på cykeln förrän mobilen ringt, då var det frisören som sa att jag hade glömt mina glasögon där..som jag sagt tidigare..det man inte har e huvudet får man ha i benen! Jag börjar bli van vid det här laget...


Sen hem och käka lite lunch, och därefter väntade veckans...om inte månadens höjdpunkt - storstädning av 100 kvadratmeter! Precis vad man önskar sig en ledig dag. Sen vart det lite middag till slut och här sitter man som sagt och slöar framför soffan. Skulle egentligen till iksu och träna men tar det imorgon istället, har grym träningsvärk sen igår.


Imorgon är det alla hjärtansdag och då blir det Anna-å-Jan alá kanelbullebak och årets första grillning, vilken grej va?! Tänkte hinna ner på stan och införskaffa lite flaskor inför lördagsfestligheten och hämta min mobil som varit inne på rep. Har haft en kass lånemobil med inga nummer på, så jag har bara kunnat gissa mig till vem jag fått sms ifrån, för nu för tiden kan man ju inte ett nummer i huvudet. Tror det beror på åldern...


Semestern är nu klar ialla fall, 23 juni - 20 juli + piteå dansar och ler. Blir kul med lite semester, då jag ska tillbaka till piteå och gästspela på min "gamla" avdelning Strokeenheten/neurorehab.


Riktig semester blir det 2 oktober då jag, emmy, anna, melissa och aron åker till asien 3,5 månader, vilken grej och vilket gäng..hur skall detta sluta? Blir start i Hongkong, sen följer lite vandring i Tibet och Nepal och därefter blir det att resa runt i kambodja, laos och vietman innan vi avslutar resan med dykning på filippinerna och 2 veckors surfcamp på lombok i indonesien. Så semester lär det bli, men inte under sommaren. Just nu ser jag bara $$$$$ till reskassan.

Mamma kommer vara sjukt orolig, men vad kan gå fel när vi är 4 sjuksköterskor och en träslöjdslärare, inom sjukvårdskunnande ligger vi bra till ialla fall. Sen kan ju alltid Aron snickra oss nå tandborstar eller så om det skulle behövas.


Slapperi slappera, vi ses.


Inga kommentarer: