fredag 15 februari 2008

Ensam hemma (i) 4..

Fredag, dagen som alla ser fram emot, då ståe helgen utanför dörren och man får vara ledig och ta det lugnt efter en lång vecka. För vissa är det tvärt om...då börjar snarare arbetsveckan..

Har just varit till nus och lämnat av karln och hunden till bussen, de ska hem till piteå över helgen och här blir jag sjäv. Faktiskt riktigt riktigt skönt för en gång skull.

Har just varit ute med sigge och Hanna på promenad i 2 timmar..tittade ut då jag vaknade och insåg vilket fint väder det var, ack vad jag misstog mig, eller fint var det men dock kallt uta satan!!

Vaknade imorse vid 10-tiden av att det ringer på dörren, var så trött så jag fattade inte riktigt vad det var. Ytterligare en gång ringde det innan jag hörde en nyckel i låset, tänkt att det var janne som glömt nåt då han for till skolan. Nä då var det en elektriker som kom och skulle fixa våra lösa eluttag. Där låg jag så gott som näck under täcket medan han sprang och skruvade fast uttagen. Sen kom han fram och satt sig på huk vid sängen och började klia och kela med sigge som låg i fotändan av sängen...medan jag låg där och gjorde allt för att försöka skyla mig...väldigt olustig situation, men uttagen blev då fastskruvade iaf.

Nu väntar en eftermiddagslur på fårskinnet i soffan framför eftermiddagskomedier, sen blir det väl att äta nåt innan jag ska iväg och jobba natt. Imorgon smäller det, då är det henkes tequilarace, yey!

Skriver kanske några rader från jobet inatt om vi har lugnt, får hoppas på det bästa.

Tjing tjong!

Inga kommentarer: