tisdag 22 juli 2008

$$ Anna alá von Anka $$

Hej hopp!
Blir en snabb-bloggning eftersom jag sitter på jobbet. Vilken helg och vecka hittills jag haft, pengar pengar pengar är det enda jag tänker på just nu. Kollade in min reskassa inför asienresan 2 oktober, då jag insåg att detta ser ju inte bra ut..! Efter flytten och ikea-vändorna med inköp som sängar och byråer och annat krafs så finns det inte allt för mycket kvar i min redan nallade resbudget.
Så i lördags, näst sista dagen på semestern hoppade jag in och jobbade extrapass på medicin 5 som ligger mittemot våran avdelning, samma söndag. Då vart det en dagtur på medicin 5 och sen gick jag direkt till min hemmaavdelnin, akutmedicin för att jobba kväll. Så den dagen jobbade jag mellan 6.45-22. Sen både idag och igår vart det samma pass eftersom det är sjukdomar här på avdelningen, så jag kommer tjäna bra nästa månad hoppas jag :) Har dessutom ytterligare ett extra kvallpass på fredag då jag skulle vara ledig, de ni! Så nu behöver jag inte oroa mig för min resbugdet!

Janne och Sigge är ändå i Piteå tom 15 aug så det är ju bättre att jobba och tjäna pengar samtidigt som får tärffa folk, än att sitta hemma och uggla själv på 83 kvadrat. Har dock Emmy, min ena reskompis (som nu för tiden är bosatt i Tromsö) på besök några nätter, så imorgon blir bara enkelt jobbarpass så man får träffa henne lite :D

Inte alltför länge kvar nu tills det bär iväg till HongKong med följe..

Nu ska jag gå och fortsätta laxera min tant.
Hej hopp!

Inga kommentarer: