onsdag 16 juli 2008

Bättre oofta än aldrig

Då var det dags igen. Har varit hemma i Umeå och har fortfarande inte fått igång bredbandet och har därför inte kunnat uppdatera här...ber om ursäkt!

Nu nalkas de allra sista semesterdagarna, på måndag är man äntligen (med blandade känslor) tillbaka i sina vita stora byxor (med fickorna fulla av skit) och den fina blåa blusen ;P

När jag är tillbaka har jag inte jobbat dag på 8 (!!) veckor eftersom jag avslutade med 3 nattveckor i sträck innan 5 veckors semester. Så det känns som man glömt alla dagrutiner..men de sitter nog där någonstans i bakhuvudet.

Kom till Piteå idag på en oplanerad visit. Janne har varit hemma i Umeå hos mig sedan i söndags eftersom han varit ledig några dagar. Idag då han skulle åka tillbaka till Piteå för att jobba ville han att jag skulle följa med för sen ses vi inte på 4 hela veckor eftersom han jobbar här i piteå tom 15 aug och jag börjar om att jobba på måndag. Sen så tar han Sigge med sig också för han kan inte vara hemma hos mig när jag jobbar 9 timmar/dag, det blir alldeles för länge själv. Så på lördag då jag åter är hemma i Umeå ser jag varken nån av mina gubba på 4 veckor ;( Hur skall jag klara mig utan dem båda?? Iksu lär se mig ofta vill jag lova.

Har varit förkyld som hela semestern, gått och snorat och hostat. Men nu förra veckan var jag så less på att inte få träna så jag grävde fram mina unkna, illaluktande (fast nytvättade) träningskläder och skor och begav mig till Iksu för att dödspass (för mina obefintliga muskler!!!) i gymmet...och sen dagen efter det och dagen efter det och dagen efter det blev det också ett hårdpass....gissa om jag haft nå träningsvärk i HELA överkroppen i veckan?!! Satan i gatan! Men det känns bra nu, har varit på Stepin ikväll och kört lite.

Var ner till Ikea i Sundsvall igår över dagen. Skulle inte ha specielt mycket med än lite belysning, så det blev både den ena och den andra lampan och sen blev det en välbehövlig Stor skohylla och en ek-spegel till hallen. Sen lite annat småkrafs. Nu har vi då byggt ihop alla ikeamöbler som kom hemlevererade då vi flyttat. Känns skönt att ha fått upp dubbelsängen och byråerna och så nu, lite belysning.
Måste åka hem på lördag här ifrån för att städa hela våra 83 kvadrat, är dammit och skitigt efter allt byggande.

Tog oss en tripp förbi Hanna W och gravida Helene i vackra Härnösand på både dit och hemvägen. Trevliga återseenden! (HANNA KOM HEM NÅN GÅNG!! :P )

Nu ska jag gå och vara lite social med gubben min. Vi är lediga tillsammans både imorgon och fredag så då blir det bara att ta det lugnt och rå om varandra, mysigt värre. Kanske en liten kvällsmetning nere på bryggan nån av kvällarna, vem vet. Sist blev det då inga firrar för oss,, bara Jans klagan över vilken slarver jag är som trasslat till fiskelinan då jag så fint (tyckte jag) hade lindat upp den på plastmojen där. Typiskt!

Dags att vara social. Uppdaterar så fort jag kommer åt en dator med internet. Känner mig galet handikappad där hemma när jag inte har någon uppkoppling. Men snart kanske...kom igen BBB!!!

Hej hopP!

Inga kommentarer: