torsdag 3 juli 2008

Skämmes ta mig fan

Nu är det dags för uppdatering, vare sig jag ids eller ej!




Sthlmsresan var en riktig hit, en intensiv men framför allt rolig helg! Resan började hemma hos Hanna på Ålidhöjd där vi startade minisemestern med att kläcka en bag-in-box samt lite tilltugg till som ost, kex och vindruvor. Matintaget denna dag hade väl kanske inte varit så riklig så vinet satt absolut där de skulle! ;P





Väl på flygplatsen var flyget försenat en stund så vi fick sitta och vänta en stund, nervösa som vi var jag o Hanna. Hant tugge i oss några tuggummin och spraya några gånger med nässprayet innan vi fick bege oss upp i luften. Gick hur bra som helst, men trots det är starten alltid lika obehaglig.


Skickade ett sms till Janne innan vi klev ombord på planet, i det stod det "om vi störtar så tillfaller allt mitt till dig, bara så du vet!" Fick tillbaka "Gumman, håll bara i stolen så kommer det gå bra!"





Väl på arlanda så tog vi oss ut ur planet, därefter ville vätskeintaget ut så vi sökte upp varsitt klo. Och där faller sekretessen in ;P





När vi sen har fått väskorna och sitter på arlanda express får carro ett tråkigt besked, att en av hennes killkompisar 29 år gammal har fått lungcancer. Så det var med blandade känslor den helgen började.





Vi tog oss iaf till kungsholmen där vi skulle bo i carros farbrors lägenhet, där kastade vi in väskorna och tog oss en psomenad för att fixa oss nå krubb. Hittade en väldigt bra restaurang där vi beställde varsin jättegod pizza. Sen vart det inte så mycket mer den kvällen, gick förbi 7-eleven och köpte lite snack och sen satt vi bara och ugglade framför burken tills det var nattinatti. Fick skeda med Hanna i sängen medan carro och kajsa tog soffan och madrassen. Vilken grej!





Fredagen till ära spenderade vi på stan. 4 tjejer som skall göra sig klar är ju inte det snabbaste jag varit med om i världshistorien, men efter duschar, sminkningar och hårfixning så tog vi oss iaf ner till city där vi ragglade runt som 4 dumma, norrländska turister ;P

Hittade inte så mycket den dagen, höjdpunkten var salladen vi åt till lunch! Träffade sebastian som tittade förbi och sa hej, kul!



På kvällen vart det en tur på Gröna lund! Vilken grej, man blir som ett barn på nytt när man ser alla karuseller. Startade kvällen med en tur i "crazy dance" som vi till och med fick med Hanna i, det var stort! Dock inte någon höjdare, den där var roligare då man var liten. Sen gick vi rakt på sak - Berg-och-dalbanan! Fiiii fan vad kuL! Var helt coollugn tills jag och carro väl kom upp till toppen och skulle åka ner, då "carrooo, vaaad faan har jag gett mig in på??" Men sen var det bara att åka av, fy vad kul! Bodde jag i sthlm skulle jag nog ha säsongskort på grönan ;P



Käkade middag där på en liten restaurang, där vi beställde in hemmagjorda hamburgare och en cider var. Efter den fick vi till och med upp Hanna i "Vilda musen" som är en mindre verson av berg-och -dalbanan. Köpte med oss en bild från åkturen som vi skall hänga upp på jobbet, haha!



Lördagen spenderade vi strosandes på söder för fortsatt shopping. Hittade en hel del saker, bla vita pumaskor, en svart kjol med hög midja och hängslen, vita korta jeans, ett hallonrött långt linne, shorts till asien, prydnadskuddar till sängen samt ett jättefint tyg som jag skall göra tavlor av till sovrummet, matchande kuddarna.

Hant förresten gå vilse då jag tog mig en skön promenad nere i gamla stan i min ensamhet..tänkte att här någonstans skall det ligga en tunnelbana, men så var den visst längre bort än vad jag trodde så jag fick mig en liten (!!!) "upptäcksfärd" på egen hand där runt halva sthlm kändes det som. Passade på att ta lite kort på fartygen nere vid hamnen, slottet och EM-studion nere i kungsträdgården. Tills jag hittade rätt igen och fann mina reskompisar, värsta utflykten vill jag lova. Ville inte heller stanna och fråga någon efter vägen för då skulle det vara 100% turistvarning. Nej, tänkte jag att jag hittar väl rätt så småningom och det gjorde jag ju också!


På kvällen gick vi ut och käkade på Mamdou, en asiatisk restaurang som låg bara snett mittemot där vi bodde. Helt sjukt god gryta vi åt! Tog oss varsin frozen-strawberry-drink och en cider till för att starta kvällen med. Sen gjorde vi oss färdiga (kl 18-22!!!) för att sen bege oss till Carros killkompisar på söder. Styrde även upp så att jannes syster maria hängde med, kul återseende!

Sen vart det utgång på "Snaps" där på medborgarplatsen innan det sen blev efterfest igen hos carros kompisar. Dit kom även en gammal piteåbrud som nu är 08a! ;P Kul kväll!!

Sen blev det taxi hem för att sova.



Söndagen hände inte så mycket, 4 bakisbrudar packar (fick förövrigt sitta igen min väska pga kuddköpx2), sen städa undan i lägenheten och till centralen för att käka en meny på BurgerKing, inte gott alls! Bakiskräket låg i halsgropen må jag säga. Huvva! Men det gick bra ändå.



Sen flygning hem till Umeå igen, gick bra, var kanonväder då vi väl var uppe i luften.



Sen på söndagkväll kom Jan hem till mig så då vart det mys i stora lass! Åkte till Piteå med honom och Lisa i tisdagseftermiddag för han började jobba onsdag och då skulle jag med Sigge på allergiutredning hos veterinären, vilket gick bra. Får hans provsvar under nästa vecka.



Idag, torsdag är det världens kanonväder, har legat ute på bryggan nedanför Jannes pappas hus och stekt fläsket. Så nu ser man väl ut som en kassler imorgon då man ska på beachparty på havsbadet!



Skall förresten jobba extra på Källbogården imorgon, ett äldreboende som jag gjort praktik på under termin 6. De frågade om jag ville hoppa in och jobba och det är klart jag ville, kommer bli kanonkul! :P



Nu ska jag ta och promenixa till Vickan i stann, skall sova där inatt. Imorgon beachparty och hem igen lördag mitt på dagen. Lördagkväll blir det tacos med hemmagjord guacce tillsammans med gräsänkan Wallman. Blir minisemester med henne till Härnosand nästa helg, vilken grej va?! Kul som bara den kommer det att bli!



Hej hupp solbrända schnupp.

Inga kommentarer: