måndag 1 december 2008

Elefanttrekking och rafting!

Startade dagen med en biltur upp till Phang Nga (tror jag de heter), ar pa fastlandet ovanfor Phuket. Dar borjade vi aventyret med elefanttrekking uppe i en lerstig upptrampad av elefanter..med en brant pa ena sidan..svart att forklara, men det var iaf sjukt (!!!) ackligt..satt fran och till och blundade nar elefantrackarn skulle ta sig upp for branta lerbackar.tankte att nu tippar schabraket med oss pa och vi kommer hamna under han da han trillar ner over den branta kanten. Satt och mummlade om och om igen "apor i skogen, apor i skogen, apor i skogen"..fragar mig inte varfor, utan det var for att tanka pa nat annat. Det var helt klart anda en rolig upplevelse, men inte det behagligaste jag gjort!

Kan utan tvekan saga att elefantturen och turen upp med linbanan i Hong kong ar det varsta jag gjort under resan! Men danda kul att ha gjort! Kramade krampartat omkring jarnstolen dar vi satt, sa jag lyckades halla mig levande anda tills vi klev av. Puh! Kul var det anda!
Sen bar det av ut i vitvattnet for att paddla forsranning, sjukt kul var det! Spannande och haftigt! Dock var det inte sa branta fall som jag trodde sa lite besviken vart man, men det var anda jatteskoj! 5 km gick hur fort som helst! Rafting ar nagot jag absolut kommer gora igen!

Sen vart det thailunch och darefter akte vi ivag till ett vattenfall dar vi gick bada (om vi ville). Jag och Melissa och manga andra badade inte..vi var lite frusna och blota efter raftingfarden. Sen duggregnade det lite en svang.

Nar vi kom tillbaka till utgangsunkten sa fanns det en herb sauna som vi fick bada...tankte att tusan vad skont med bastu nu nar man ar lite frusen...men efter en stund i "bastun" fros jag lika mycket om hander och fotter. Snacka om att hana det finska folket genom att kalla det dar for "bastu". Ser fram emot en riktig bastu hos Asa och Krille da jag kommer hem! (sa se till att inte gora mig besviken:)

Sen vart det bilfard hem igen. Har nu ikvall varit och atit lite middag..och som alltid annars da man ar utomlands sa traffar man piteabor! Denna gang ett vuxet par, vars dotter jag vet vem det ar..varlden ar bra liten!

Imorgn vantar en heldagstur med dykning pa Phi Phi Islands! Kommer bli helt underbart! De har sett mycket haj dar nu sista veckan, sa vi haller alla tummar och tar att de ar kvar dar aven imorgon! White tip shark!



Ha det bra gott folk! Nu vantar en myskvall i sangen framfor tvn!

Hoppas det gatt bra idag, Wallman! Har kopt dig och Jonas julklapp idag, sa se till att maila over eran nya adress..snarast!
Bilder fran elefanttrekkingen kommer senare, kameran ar hemma pa laddning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej tjejen! Ni verkar ha det stralande! Hoppas ni nu fatt se nagra hajar pa Phi phi oarna! Sjalv har jag varit pa raftingtur pa Ganges idag. Nu ar man 100% renad, vilket kanns bra ; ) Aron ar fortfarande i Nepal hos munken, tror vi ska traffa honom senare. Vi har det bra har i Rishikesh. Anna och Emmy ar ute pa vandring, medan jag stannar har ensam nagra dagar. Det ar skont det med! Lovar att skriva ett langre mail till dig nagon dag. Saknar dig och Melissa! Lova att halsa henne! Ta val vara pa er!
Puss och kram fran Emma : )