söndag 8 juni 2008

Nationaldagspicknick & extrapeng

Har som sagt verkligen blivit dålig på att uppdatera här. Har varit fullt upp i veckan med nattjobb och dylikt, därför kommer det en liten sumering av min vecka.

Nationaldagen var för både mig och min andra hälft en ledig dag. Dagen före, alltså torsdagen var en sån fruktansvärt varm dag, det var helt sjukt! Termonetern utanför vardagsrumsfönstret visade 50 grader, visseligen i solen, men det var helt sjukt!

Nationaldagen tillbringades tillsammans med Janbanan och Siggeskrutt. Började med en cykeltur ner till nydalasjön för ett bad, inte för oss men för Sigge! Sen cyklade vi vidare tillsammans med hund, filt och picknick till Mariehemsängarna. Där vart det lite picknickande i blåsten som inte var allt för skön. Cyklade sedan hem och la oss på en vilt i lä för att sedan gå in och lägga oss framför tvn och se lite scrubsavsnitt. (jag somnade som vanligt ;)



Jan äter korvbricka.....och.......Sigge satt och tiggde så snällt..som vanligt. (tur man är bortskämd ensamhund)



Kl 19 ringde blivande fru Nordin och frågade om jag ville jobba en kvallnatt för en av nattsköterskorna hade blivit sjuk. Tackade först nej men insåg sen att en kvallnatt blir väl nästan 3 papp efter skatt, jaa tack! Så jag tog på mig den natten...kaaaatjiiiing!! ;D





Återkommer med ett nytt inlägg från sköterskeåterträffen - Ett år efter examen!

Inga kommentarer: