söndag 8 juni 2008

Återträff med gamla sköterskeklassen

Gårdagskvällen tillbringades hemma hos Josse på myntgatan i Skellefteå. Återträff med gamla sköterskeklassen stod på schemat! Igår 7 juni var precis ett år sen som vi stod utanför Forumsalen nere vid skellefteåälven i strålande solsken och drack champagne och åt jordgubbar. 26 nervösa, nyutexaminerade sjuksköterskor som skulle göra sin första arbetsdag inom det nya yrket 4 dagar senare. När vi stod där och drack våran skumpa och kramades sa vi att nästa år den 7 juni skulle vi ha återträff med klassen! och så blev det, dock med väldigt dålig uppslutning. Men ack så otroligt trevligt!


Vart upphämtad av min käre gamle klasskompis Anton för färd till Skellefteå. (sjukt vad jag saknar denne väns sällskap!) Sedan bar det direkt av till Josse där vi skulle vara under kvällen. Ett kärt återseende. Har inte sett någon från klassen på ett helt år, men när man väl sågs kändes det som att man sågs förra veckan.


Kvällen invigdes i Josses sambos grymt heta barat-baddräkt!


Därefter började folket trilla in en efter en. Hade hänt en hel del under året man inte setts eller hörts. Norsjöpinglan Carro har gått och blivit mamma till en liten tös som nu är 2 månader. Sen tittade även Camilla in på festen, höggravid ;P Jättesöt mage! Ola ska bli pappa när som helst, fick vi höra och även jessica har fått barn. Hjälp, nu börjar man ju känna stressen :P Sen hade även Erik gått och förlovat sig med sin Mia samt flyttat tillbaka till Helsingborg. Kul att få se honom!
Frida och Camilla
Självaste lägenhetsinnehavaren,-och festfixaren Josse.

Under kvällen blev det massa skvaller, lite sång och lite naket..haha, nej, faktiskt inte denna gång.. ;P Avslutningsfesten förra året tillbringades på spa-anläggningen Nordic light, men nu iår blev det en lite mer påklädd fest, inte bara bikini! Tack för det!


Battlade mot Frida i "Fångad av en stormvind" med sekt-carola..gissa vem som vann ;P
Mongo!
Battlingsresultatet, jämt men spännande..(jag var blå!!)


Grabbarna grus, Claes och Anton

Kvällen avslutades med ett kort på Josse vid "kuk-fontänen" nere på torget. Kom ihåg detta då jag kollade kamerabilderna idag ;P Så det kan gå..



Innan hemresan idag åkte jag till Anton och hängde en stund. Vart en tur till Bergsbyn för att köpa mjukglass innan bussen. Det är de sjukaste jag sett...kolla in glassen!!


21 kronor, där snackar vi valuta för pengarna..topping och strössel ingick dessutom. Inte konstigt att det var lång kö...när man ätit sista tuggan var det nästan så att man satt på den första..! ("Man skulle haft en nätbralla för bättre passform") haha.!


Fick ett telefonsamlat i bussen påväg hem idag om att jag var med på en vimmelbild på efterfesten.com. Kom då på att jag hoppade fram bakom två personer då deras kompis (som jag trodde det var) skulle ta kort på dem...visade sig nu dagen efter att det var en av vimmelfotograferna! Jaa, vad ska man säga? - Tittut kanske?



En lyckad kväll var det helt klart! Jag hoppas verkligen inte att det skall behöva ta ett år tills vi ses nästa gång! Länge leve SSK 2/04.

Inga kommentarer: