tisdag 3 juni 2008

Skribenten tillbaka vid liv - Nu med bilder från yran!

Ja som jag sist skrev så var jag sjukt sliten i söndags, detta pga två dagars festande under brännbollsyran samt att jag hade jobba 4 nätter förra veckan. Dygnet..ja, ja visste varken vad som var upp/ner/dag/natt/bak/fram..datum har jag absolut ingen koll på. Men nu är man iaf tillbaka på jobbet för tre nätter jobbande innan helgen är här. Detta är andra natten så jag har en natt kvar efter denna.

Helgen var en riktig höjdarhelg. Fredan vart det lite grillning och fest hos Anna och hemkommande Emmy som äntligen är tillbaka en snabbvisit i Sverige. Satt iaf och surra där en stund innan det vart att knalla iväg för att möta upp janne och hans kusiner gustan och daniel. De befann sig på ålidhem men efter 10 minuter där bland poliser och fjortisar så tog vi en taxi in till stan. Invito var det som gällde. Har faktiskt aldrig varit där men det var riktigt trevligt, jag och grabbarna skakade rumpa på dansgolvet fram till stängning då vi ragglade iväg till Subway för lite vickning.

Lördagen bjöd på sol och sjuk värme. Tog mig upp och kollade på brännbollen tillsammans med Anna och Linnea, så vi satt bänkade i solen och kollade på alla utklädda tokar hela dagen. Kände mig grymt trött och sliten på eftermiddagen. Hungrig och trött i en kombination..är inte att föredra för mig! Inte i någons närhet iaf.
Knallade hem halvt i sömnen, la mig och vilade medan grabbarna grillade. Sen vart det att klämma en mannagrynsgröt innan det vart dusch och iordningsställande. Kvällens förfest tog fart på ålidhöjd hos Hanna och hennes härnösands/öviksbrudar! Riktigt söta och trevliga ena!

Bilen bar till Schlagerklubben för en kväll dansandes på bla pidestalerna på scenen, ÅH Herre Gud! hahaha. (gruppdansade, ej själv!) Hade riktigt trevligt, träffade lite känt folk. Bland annat vickan och Linda från jobbet var där.

Sen bar det av till MAX innan bilen gick hemåt. Klämde ett kycklingmål och kände sen att jag kanske inte borde ätit upp hela målet...kändes som hela målet låg och tryckte under adamsäpplet (fastän jag inte har nåt? eller?). Hämtade ut Sigge för en nattpink då jag kom hem...som jag kombinerade med en liten Billys i skogen, haha! Tack vare denna händelse så hade jag sjuuk träningsvärk i tungan dagen efter...måste ha vrickat den eller nåt, helt galet. Men ändå kul! Länge sen sist man bakade en sådan.

En riktigt kul helg. Tur nog är att den bara är en gång per år, med tanke på hur sliten man är efteråt..

Bilder från helgen kommer imorgon, sitter på jobbet nu och har bilderna på datorn där hemma!

Hej hopp, nu väntar lite blogsockerkontroller.

UPPDATERING! Här kommer lite bilder från helgens yra!


Kärt återseende! Emmy direktinflugen från Tromsö.

Grabbarna grus glada i hågen......och så även jag!Partytrickarn..Lördan bjöd på brännboll hela dagen, här Linnea och AnnaSigge också med på ett hörnLagen var utklädda till lite allt möjligt som ni ser. .

Här är lite bilder från fredagkvällen och brännbollen på lördan. Bilderna från lördagkvällen är på Jannes kamera så de kommer väl inte lite senare då jag lagt in dem på min dator.

Inga kommentarer: