lördag 14 juni 2008

Vi hade ialla fall (halv)tur med vädret..

Ja då var man äntligen urflyttad ur gamla lägenheten och iflyttad i våran egna "lilla" trea. I torsdags bar flyttsläpet iväg med destination si sådär 4 hus bort!

Janne och mamma kom ner ifrån Piteå för att hjälpa flytta, och dagen började inte alls bra!!
Killen som bodde i våran nuvarande lägenhet före oss, skulle skicka en fullmakt att vi kunde ta lägenheten i förtid. Denna hade såklart inte kommit med posten till hyresvärden så det hela började med en massa tjorv och sura miner. Efter en timmes tjorvande så vart det grönt att flytta in, så då bar flyttsläpet iväg med hela vårat bohag, från 33an till 53an. Kom någon liten regnskur där när vi höll på att packa in i släpet ett av vändorma, annars var det uppehåll. Hade bara fattats att vi skulle fått störtregn eftersom allt annat hade tjorvat den förmiddan. Så vi hade iaf halvtur med vädret.

Hade gruvat nå jävulskt för att flytta våran massiva ek-tv-bänk, sist vi flyttade var det tung och otymplig som ett as (1,70 m lång!) men det gick hur bra som helst, jag och Jan var som tant och farbror Hulken så det klarade vi galant. Dock känner jag träningsvärken börja smyga fram..

Så hela torsdagskvällen och hela fredagen innan jobbet gick åt till att packa upp kartonger och svarta sopsäckar och frakta överblivet ner till källarförrådet. Så nu ser det ändå skapligt ut, förurom att jag måste dammtorka och ta golven för de är jätteskitiga. Har bara lyft in allt och stllt på plats så ihelgen mellan mina jobbarnätter blir att storstäda samt plocka in mina kläder i garderoben. Sen är det så gott som klart! ;P

Blir att tapetsera om hela hallen samt både gästrummet och vårat sovrum för inte vet jag om teracottarosa och pippigult är de färgerna som är inne i detta årtionde? Dessutom är det skotthål i väggarna överallt! Så Jans kusin Daniel skall få göra en insats med sina vana tapet-uppsättar-kunskapet!

Har ju inte internet nu när vi flyttat, blir ju inte att vara hemma så mycket i sommar under min semester så internet blir först att beställa senare mot hösten.

Två jobbarnätter kvar nu innan semestern, vilknen grej va?
Saknar min Jan och Min Sigge så det gör ont! Vad skulle jag göra utan mina karlar?

Tack o hej vill jag lova, snart blir det hem och sova!

Glöm nu inte att heja fram Sverige ikväll mot Spanien! ;P

Inga kommentarer: