onsdag 11 juni 2008

Pökpåsen är min bästa vän...

...sjunger Ronny o Ragge. Jag har hittat mina nya bästa vänner här i allt flyttstök!

Tacka vet jag svarta sopsäckar, de rymmer ju ta mig sjuttsikens allt och lite till. Sen en stor eloge till den som uppfann den stora bruna, breda tejpen, halleluja! Tejprullen har gått varm här i eftermiddag. Kände mig nästan lite halvmanisk när jag drog runt här i lägenheten och tejpade kablar och byrålådor.

Kanske ska bli min nya fetisch, kommer man kanske med bland tokstollarna på "100 höjdare", vilken merit att ha i sitt CV!


Imorgon kommer Jan och mamsen ner för att flytta över alla möbler och 100 kartonger till nya lägenheten. Fick inte tillgång till den idag eftersom fullmakten från förra hyresgästerna inte anländer i brevlådan förrän imorgon till lunch. Så då blir det full rull! Ska bli SÅ skönt att få någon eget, ingen man behöver ta hänsyn till och sen kunna mysa o bysa när man vill, HAHA!


Nu ska jag kila till Ica och handla lite käk, har inte ätit något mer än en banan sedan kl 04 imorse på jobbet. Så magen kurrar ganska rejält. När jag väl är inne i mina städil (vilket jag får 0,25 ggr/år) så kan inget stoppa mig..inte ens hunger! Men nu är det färdigplockat och tejpat! Nu behövs bara lite bärhjälp!


Imorgon får jag finsällskap en stund på förmiddagen! Lisa jobbar så jag ska ha sällskap av Frittan hela förmiddagen, tur det är färdigpackat här, kan vi ta en långprommis tillsammans! Hoppas vädret är fint. Idag har det iaf varit uppehåll.


Nu väntar Ica, sen blir det att fara till Hanna och se finalen av "Frusna män söker kärlek" - snacka om att göra narr av norrland, haha! Kul! :P


hej hopp, saknar fortfarande min sockertopp!

Frittan

Inga kommentarer: