söndag 31 augusti 2008

Lugn helg

Helgen har varit lugnt, både fredag och lördag har man legat i soffan som en potatis och sett film. I fredags med jan och sigge och igår blev det middag i form av bulgur/tonfisksallad hos Hanna innan hon åkte iväg för att jobba natt. Sen kom Kajsa och "såg" film hos mig..eller snarare surrade oss igenom den hyrda filmen. Ingen av oss hade någon aning om vad den handlade om då den slutade.


Efter filmen åkte vi upp på vårat kära jobb och hälsade på, detta efter att jag ringt upp på avdelningen och lurat Sofia att jag var en akutenläkare som ville lägga in en patient, hahaha, riktigt kul! ;P

1-1 !!!


Idag har vi inte gjort många knop, lilla familjen tog en morgonprommis i den fina vädret sådär vid 12.30-tiden efter att ha varit och kollat in Lisas nya valp Focus. En riktig söt och lurvig sak!

Sen har Anna och Niklas flyttat hit permanent idag så jag och jan tog sigge med oss i cykelkorgen och for förbi och kollade in deras lya.


Sen nu ikväll har vi legat i varsin soffa och sett sista Irene Huss-filmen som vi inte sett - Elddansen. Så nu väntar sängen tror jag. Nu är alla studenter tillbaka här i stan och imorgon början skolan om på nytt för bla Jan. Blir skönt att vardagen är tillbaka som den ska.


Imorgon ska jag in till stan till optikern för att fixa linser till resan och sen lite annat småfix som behöver uträttas på stan inför det.


Nattjobb måndag, tisdag och onsdag, tillsammans med Kajsa Larsson, kan knappast bli bättre!! Tur dom har oss norrlänningar som håller ställningarna där på avdelningen, hur skulle det annars gå? ;P


Fest till helgen på lördag hos Kajsa. Vi blir några sköterskor från jobbet och sen har vi bjudit in Anna S så det kommer bli riktigt trevligt. Tacopaj, vin, gott sällskap och sen ut på schlagerklubben. M m mm!


Nu sova. Klart slut!

Kajsa-knas..lördagens festvärdinna! (här i lustiga huset på grönan sen sthlmsresan i juni)

Inga kommentarer: