måndag 11 augusti 2008

Sista natten med gänget

2 timmar återstår till kl slår 7 och det är dags att få gå hem. Sitter på jobbet och har haft ännu en olidligt långsamt lugn natt, alldeles för lugn och tråkig för mitt tycke. Har inte gjort ett jota hittills. Snart väntar de sabla blodtrycks/puls/saturationskontrollerna...har sagt det förr och jag säger det igen, FY tusan vad tråkigt! Trots att man vet att när de är gjorda får man ta sitt pack och knalla hem till sängen, känns det ändå jobbigt. Illaluktande morgonandedräkter, finns det något värre? Man vet ju bara själv hur man luktar på morgonen..ibland kan man tro att något krypit ner och dött i ens mun under natten!
Bara att bita ihop och köra, sen blir det hem till sängen.

Detta är tredje natten jag jobbar nu. I lördags då jag hade jobbat första natten sov jag till kl 18. Igår däremot vaknade jag av att min käre bror ringde och väckte mig kl...12.50! Sen var det kört med sömnen. Låg och vände och vred mig en stund innan jag slog på Scrubs som jag sen låg och sov till kl 16 :P Alltid lika bra!

Idag blir det väl att sova till 13.30 nån gång, sen tänkte jag ta mig ner till iksu och träna. Är ledig hela dagen imorgon så då blir det en tripp ner till stan för att fixa mig nå linser till resan. Vill ju ogärna ha med mig brillorna så då blir det linser så jag ser nåt. Skulle väl kännas lite bortkastade pengar om jag åkte till asien 3 månader utan att se nåt.

Nu ska jag surfa runt lite om Hong Kong innan det nalkas kontroller.

Klart slut!

Ps. Personalfest med medicin 1, lördag 23/8. Berörda usk, ssk och dr...bra uppslutning tack! Plats och tid meddelas senare.
Och du Larsson..he dig hem från S-vall! Finns inget annat alternativ!


Nu är det inte länge kvar tills mina pinglor kommer hem igen, efter 4 veckors jobbande i Piteå. Halleluja!

Inga kommentarer: