tisdag 26 augusti 2008

Tema, handlar,- och städdag

Dagen till ära har tillbringats på Skeppsviks herrgård utanför Umeå där vi haft temadag. Temat var konstruktiv kommunikation... det var ju inte länge sen jag gick ut skolan, men alltså att sitta en hel dag och bara lyssna när någon pratar är ju Dödens! Det bara kröp i kroppen på mig hela förmiddagen. Höjdpunkterna var ju fikat och lunchen. Fick en timmes lunch och då passade jag och lite på att näcka oss (i trosor och bh:) och bada i ån som rann så fint där brevid herrgårn. Det var riktigt skönt faktiskt, tänkte att man kan ju inte missa årets sista (sverige)dopp. De andra från jobbet var ju inte förvånad över att jag kommit på en sån genialisk idé som att ta ett topp. Tur inte Lisa var sen på att hänga på. Sen fick vi sitta med risigt hår och bröta, kalla underkläder resten av dagen..men det var det lätt värt.


Efter hemkomst blev det storhandling på ica maxi, så nu finns det äntligen något att äta då man så behagar. Var länge sen kylen var så pass välfylld.

Hemmagjord pizza blev det till middag tillsammans med Anna B som gjorde oss stressigt men dock så trevligt sällskap.


Sen var jag och Janne duktiga och gjorde en genomkörare på lägenheten, så nu är det finfint här och luktar dessutom gott...inte sopor som det gjort sista dagarna ;P

Har blivit så sjukt obrydd och nonchalant här hemma, förr var jag näst intill pedantisk, men nu får det se ut hur som helst, kläder överallt och köksbänken full i disk. Min kära sambo påpekar gång på gång att jag Måste skärpa mig.


Nu är månadens räkningar betalda och som överraskning förrutom min sjukt bra lön från jobbet, fick jag även en till lön för att jag jobbade en dag (6 timmar) på källbogården i juni...nästan 1 pix för 6 timmars "leka sjuksköterska" Det är inte dåligt må jag säga ;P

Tackar tackar!


Nu väntar en behövlig dusch, ån jag och Lisa badade i var kanske inte den renaste...och sen städhysterisvett på det..gött!


Sen blir det lite Scrubs innan man släcker lampan för kvällen. Imorgon skall jag leka sjuksköterska på medicin 5 igen.

Ledig fredag och sen helgen, så då blir det en heldag på stan för att fixa allt inför resan. Snart snart bär det av, har inte fattat det ännu.. Man lär ju inte få några julklappar iår för att man är borta (och bortglömd?), trist.


Klart slut!

Inga kommentarer: