lördag 9 augusti 2008

Projekt hela dagen

Tänkte imorse när jag vaknade att idag skall jag införskaffa mig en pilatesboll som jag kan träna med då man sitter och ugglar framför tvn. Sagt och gjort så cyklade jag ner till intersport på Mariedal. Frågade i kassan om det följde med nåt speciellt munstycke för att blåsa upp den med ex cykelpump..expiditen såg frågande på mig och sa att dom kunde ju blåsa upp den åt mig på plats. Tja, tänkte jag, det var ju snällt... Hade ju inte riktigt tänkt mig att den var SÅ stor..vart ju ett jäkla projekt att få hem den stora bollen på cykeln..Men det gick iaf till slut, vart som ett riktigt träningspass att ha den hängandes och flängandes ända hem till nydala. Så nu är det bara att träna på framför mina 5 säsonger med scrubs.

Har ju hunnit vara ledig i veckan efter mina två jobbarnätter månd och tisd. Gav som förslag till Hanna i onsdags att vi skulle laga tacos ihop..och ett bra förslag fick jag tillbaka om att vi kanske skulle dricka lite vin. Var inte alls sen på att hänga på den idén..tanken var väl ett vinglas, men det slutade med en flaska var, en kaffekask (starkt i botten, grr:) och en "Tarrbarr" som Hanna så fint beskrev att den luktade (gin och tonic fast med fruktsoda). Sen 00.30 bar det av hem för att sova, trevligt värre med en redig vardagsfylla så där mitt i veckan. Anna från jobbet tittade också förbi och gjorde oss sällskap, trevligt värre.

Sen igår vart det häng med Jocke. Vart ett pass med bröst och axlar på iksu innan vi kom på idén om att koka palt. Sagt och gjort, 30 paltar blev det. Efter det vart det koma i soffan 5 timmar framför säsonger av Scrubs! Underbart!

Nu ska jag gå och käka frukost innan det bär av hem för att sova. Har mina nätter ihelgen räddad av jobb, vilken grej va?

Hej hopp!

Inga kommentarer: