måndag 17 november 2008

Antligen mer surfing!!

Kl 06.15 imorse hoppade jag i min kliande lushatt, tog min baclpack pa ryggen och Emma i handen och begav mig mot dagens resa med destination Bali! Satt tillsammans med de andra igarkvall och diskuterade om hur vi skulle gora och nar vi skulle lamna Gili Trawangan island..jag och Emma som ville surfa mer bestamde oss for att bege oss redan imorse, sa kl 6.45 klev vi ombord pa forsta batturen. Sa vi har sa gatt som rest hela dagen, fram till kl 16.45 da vi entrade varan "gamla" bostad som vi hade sist vi var har fore surfcampet. Lyckades pruta till oss ett rum med air condition men for priset som med ett rum med flakt. Sa inatt kommer man att fa frysa igen.

Har nu ikvall varit runt och kollat i alla sma butiker, emma hittade sig ett par Billabongshorts som hon letat efter for att surfa i. Jag kopte mig ett par slappa, langa byxor som knyter i midjan, 24 kr! Ar riktigt riktigt bra pa att pruta, 99% av gangerna sa far jag som jag vill. Sa an sa lange har jag inte betalat mer an max 40 kr for na kladesplagg (forutom markeskladerna Billabong).

Nu ikvall var vi ner till stranden for att spana in storleken pa vagorna vi ska surfa imorgon, var ju inte alls som i Grupuk, men de duger for oss..battre sma skitvagor an inga alls. Pavag till internet dar vi sitter nu, trillade jag in pa en frisersalong dar jag passade pa att klippa min yviga, blonda kalufs som kandes mer nott an nagonsin. Haret vaxer som ogras har, kul for mig som annars far spara i 10 ar for att det ska vaxa en dm. Sa till klipptjejen att bara ytterst ytterst i topparna skulle hon fa klippa...men sa fan heller! Kanns som hon klippt av mig hela peruken, var forbannad da jag gick dar ifran. Tur det vaxer ut...klippkalaset gick iaf pa 20 kr..det kan man val kalla for ett riktigt klipp :)

Imorgonbitti vantar uppstigning kl 06.00 for att da ta en running on the beach, darefter blir det frukost och sen surf for hela slanten!! Vill bara tillbaka till surfcampet och surfa mer, fick verkligen mersmak for det sista dagen..typiskt!

Nu ska jag och Emma kila hem. Imorgon eftermiddag kommer de andra tjejerna hit och pa torsdagkvall vid 22tiden (indotid) lyfter mitt och Melissas plan mot KL i Malaysia. Sen vantar ett riktigt aventyr.

Bara att halla tummarna att vi nu slipper na bombningar har medan vi befinner oss pa Bali, folk har avratt fran att befinna sig i stora folkmassor har i omradet. Detta efter att de i sondags avrattade 2002's bombman som slappte 2 bomber har pa Bali. Vi bor bara 100 m fran dar de slappte ev utav dem. Sa slapper de en ny nu sa behover ni inte vara oroliga att vi kommer undan, for det gor vi inte eftersom vi bor mitt i smeten har pa Legian.

Kommer inte att blogga lika ofta nu heller, kanns jobbigt att halla pa att jaga runt pa massa datorer hela tiden...det gar sa mycket onodig tid framfor dessa skitburkar. Sa ni far halla ut..eller skaffa er ett intresse :)

Pa aterseende!

Hej hopp!

Inga kommentarer: