fredag 28 november 2008

Kata Beach, Phuket Thailand

Da har man tagit bussen till Phuket och Kata Beach. Efter en alldeles for lang busstripp, som i sjalva verket inte var speciell lang (kandes det pga varldens samsta komfort!) har vi entrat ytterligare ett thailandskt turiststalle. Hade inte kollat upp nagot boende innan vi akte, sa vi blev dumpade i centrala Kata. Darifran knallade vi med vara vaskor pa ryggen for att soka oss nagonstans att bo. Hittade oss ett sprillans nytt hotell, som ar precis nybyggt (som ingen verkar kanna till?), lyxigt, med toalett, handdukar, separat dusch, kylskap och dubbelsang (med porrbelysning i taket-spotlights!) Hur fint som helst! Tror vi ar de enda som bor dar eftersom alla tomma rum staroppna. 100 kr natten betalar vi var, sa vi har ju gjort varsta klippet! Man skulle nastan kunna tro att det var nat skumt med det hela, men sa ar det inte. Ligger efter en av de storre gatorna sa de ligger centralt.

Kan utan tvekan saga att Krabi var ett av de samsta och trakigaste stallena vi varit pa! Bara turister och turistsaker..inga charmiga inhemska manniskor utan bara turister och folk som vill tjana pengar pa det. Skit trist. Ao Nang var jag inte alls impad av, stranden var ju typ 2 meter bred och total fullbelagd av batar. Killen pa guesthouset i Krabi Town sa till och med att vi inte skulle aka dit for det ar sa mycket batar och skitigt vatten pga det. Stamde bra det. Sa for min del kommer det inte bli Krabi nagon fler gang.
Inget gar uppe emot Filipinerna, det helt klart basta pa hela varan resa hittills! Utan tvekan! Dit vill jag fler ganger, samt till Indonesien.

Igar var det mulet med en jatteregnskur..Melissa som har sin bok att lasa skulle lagga sig och lasa den. Jag som verkligen hatar att lasa vanliga bocker, tankte att nagot maste jag ju sysselsatta mig med. Sa det blev att ga och inhandla mig ett 500 bitars musse pigg-julpuzzel! Tror jag lyckades sysselsatta hela hotellpersonalen med det dar (fran och till Jakla!) puzzlet, detta pga att jag satt och byggde i restaurangen/uppehallsrummet.
Efter (tro det eller ej) 5½ timme igarkvall gav jag upp och foljde Melissa pa internet..hade fortfarande da sakert halva det sabla puzzlet kvar att bygga..
Vaknade imorse 6.30, kladde pa mig och klev upp for att ta revanch..personalen skrattade till mig da jag kom halvt yrvaken.. "du ger visst aldrig upp?!haha"
Sa innan 10.00 (da det bar av till Phuket) hade jag och tva fran personalen lyckats lagga klart det! Gav det till den byggtrogna kille som jobbat sa hart for att hjalpa mig med detta. Han plastade in det och sa att tavlan skulle fa en ram...nagra minuter senare ser vi att han star och sagar ner ett av traden pa garden for att gora min ram av det..

Hur som havder, nu ska jag inte pladdra pa om sa mycket skit! Vi blir iaf har i Kata 4 natter, sa dessa dagar blir att fara runt har pa Phuket for att se lite olika saker, sen blir det Phi Phi Island en av dagarna..detta for att spara tid och pengar (ist for att gora en separat tripp dit). Tiden borjar dra ihop sig, idag ar vi inne pa varan 9:onde resvecka...kanns helt galet, tragiskt vad tiden rusat ivag! Men snart far jag traffa min pudding igen! :)

Hej hopp!



Hard work work..



...har tillsammans med hotellkillen och en australiensare..behovde all hjalp jag kunde fa!

Sa har fint sag det ut nar det antligen var klart i morse!


Lyckades hitta mig nagot som till smak liknade juleskul (som jag langtar efter!)..tog man tva stycken i munnen, blundade och tankte "juleskum, juleskum", sa smakade det faktiskt sa, fastan det var Halloween pumpkins with strawberry-smak! Sa nu har Jan en sak mindre att ta med till Hong Kong :)

Inga kommentarer: