söndag 23 november 2008

Batu Caves, KL tower och ProBNP (?)

Vart en tidig uppstigning imorse for att koa om biljett till Petronas Twin Towers. Kl 07 befann vi oss pa plats tillsammans med tre iranska killar vi "hittade" efter vagen, eller de hittade snarare oss. Valdigt trevliga grabbar som bla studerade har i KL. Fick en massa bra och anvandbara tips av dom.
Nar vi val fatt biljetten en och en halv timme senare sa knatade vi vidare for att hitta oss lite morgonkrubb, eftersom vi inte atit nagot innan.
Knallade till KL tower, som ar ett hogt torn som fran borjan byggdes for kommunikation (nu ar det mest en turistattraktion), 421 meter hogt! Melissa akte upp till utkiksplatsen medan jag stannade nere och skrev vykort..ville inte utsatta mig for att aka upp i den dar ackliga, smala pelarmasten, sa jag valde att stanna dar nere (vilket jag angrar da jag nu i efterhand sett korten, hm). Typiskt!

KL tower, 421 meter hog..inget for mig!
Kl 18 blir det iaf att aka upp till twin towers skybridge for att se KL upplyst fran ovan, blir sakert riktigt haftigt! Fraga mig inte hur jag ska vaga mig upp dit, men det kommer sakert ga bra...ett toabesok fore bara, haha!

Igar tog vi bussen till Batu Caves som ar ett stalle 50 min utanfor staden med buss. Dar ligger tre grottor som man kan besoka, vilket vi gjorde. Bara att ta sig upp dit var nog jobbigt, 272 trappsteg i en brant trappa gjorde gott for vara otranade ben! Shit vad jag ska missbruka Iksu da jag kommer hem! Man ar sa otranad sa man skams :) Dock har vi gatt sakert 6-7 timmar varje dag for att ta oss runt och se saker har i staden, sa lite motion och forbranning har vi forhoppningsvis fatt :)
Iaf sa hamnade vi pa en indisk restaurang fore vi gick in till the cave, dar at vi nanting..ja en massa saker jag aldrg sett tidigare...vi at iaf pa palmblad som tallrikar med en massa typ grytor och saser med ris och liknande stora tacochips. Sen fick vi aven tva soppor! Riktigt gott, 15 kr for hela kalaset inkl en flaska vatten! Servitoren kom hela tiden och oste pa mer och mer saker pa palmbladen, sa man var proppmatt nar man gick dar ifran. Gillar att prova pa nya saker, sa det var spannande..dock var det vegetariskt som gallde.

Sen nar vi kom tillbaka till KL city sa tankte vi att vi maste ju gora ett nytt forsok med att hitta den dar stora, omtalade biografen som Alex pratade om..sa vi bokade in oss pa filmen Madagascar 2 pa biografen i Time square - ett enormt varuhus dar det forutom bio fanns bowling, 9 vaningar med butiker och en egen bergochdalbana som gick inomhus, helt galet! Fick iaf se en storre biosalong an den forsta kvallen, men vi trodde trots det att den skulle vara annu storre. For de som ska pa bio har i KL kan jag rekommandera att ta med en tjocktroja, for nu har jag suttit tva kvallar i rad och frusit som ett djur pga airconen inna i biografen! Sa ta med en troja ni som ska dit!

Nu ar det dags for en runda i chinatown! Pa aterseende!

Buss till Thailand imorgonbitti kl 9! 7 timmars fard med Hat Yai i sikte. Hoppas det gar smidigt med visum och sa, men det gor det sakert.

Pa aterseende!

Ps. Brother! You got mail!

Ps igen! Tror nog att jag skulle behova mig en ny inskolning pa jobbet da jag kommer hem, kommer inte ihag nat kanns det som. Lag (lange!!) och funderade har om kvallen vad man gor nar nagon har karlkramp..efter nagra minuters tankande kom jag till slut pa det...inte ett gott tecken! Dock sa jag vill Melissa imorse da vi var ute och gick "Undra vad Malysia har for ProBNP?"..menade forstas inte riktigt det jag sa, men man blir ju latt hjarnskadad av sitt yrke :>
Klart slut!

Inga kommentarer: