torsdag 27 november 2008

Ol och adoption

Igar efter thaimassagen var ju planen att knalla hem och sova...men efter vagen rakade vi slinka in pa en bar dar de spelade livemusic och hade eldshow. Dar vart det nagra ol var.. :) Glada i hagen som vi var, hittade vi en liten sot kattunge i receptionen pa hotellet. (jag HATAR katter i vanliga fall!) men denna var faktiskt sot och oskabbig..vi tankte att vi adopterar den, sa Melissa dopte den till Linus. Han foljde med oss till var bungalow sa vi tog med han in...han somnade pa min mage i sangen (under myggnatet), dar sov han hela natten.

Vaknade kl 06.30 imorse av att kattskrallet hade kissat i sangen...sarongen som jag alltid har som tacke samt mina shorts var sjoblott...och jag lovar att det ar inte jag som sangvatit!

Men da akte (kiss!!)katten ut! Sa nu ar det djurforbud hos oss! Aterstar val att se om man far lus eller skabb efter nattens kissekel..skulle val vara pricken over iet i sa fall.

Mulen dag aven idag, men inget regn. Ska tydligen vara sant har pissvader nu en he vecka. FAr vi se vad vi hittar pa. Regn=inget dyk pga dalig sikt..sa vi hoppas pa uppehall iaf. Maste bara bli kvitt min forbenade forkylning.

Imorgon aker vi over till Phuket iaf, dar kommer vi besoka Kata beach och Karon beach, sen ar planen att aka till KohPhi Phi och sen Koh Lanta. Sen blir det Bangkok! Ar visst valdigt oroligt dar nu, men det gar sakert bra.

Longtail batar
Jag pa varan strand, inte som pa Ao Nang dar hela stranden ar full i batar!
Jag (pa lyset!)och varan adoptionskatt Linus (innan han kissade i sangen och blev bostadslos..)
Att bygga ihop myggnat efter nagra ol ar ingen hojdare..Melissa lyckades efter en bra stund forsok..efter att jag givit upp.

Inga kommentarer: