söndag 16 november 2008

Lugnet sjalv

Tankte uppdatera lite har sa folk slipper klaga pa att jag ar dalig pa att ge livstecken. Det hander inte sa mycket har faktiskt, ar fortfarande kvar pa en av de tre Gili Island.

Observera min fina, nyinkopta halmhatt, riktigt nice..och den kliar som bara den! :) den luktar en blandning av halmlada och palm, gott!

Hade tankt oss en rejalt blot utekvall igar, som vi hade laddat for hela dagen. Sa vi alla tog pa oss festblasorna och begav oss ut for att ata middag. Darefter gick vi till en annan strandrestaurang dar vi satte oss och bestallde in lite vattenpipstobak som vi rokte samtidigt som vi drack ol och vin. Riktigt trevligt dar under en mork, stjarnklar himmel. Sen gick jag, Anna och Emma vidare till en bar "sama sama" som varje kvall har livereggiemusic. Dar bestallde vi in nagra drinkar och lyssnade pa sjukt bra musik! Tankte sen ga vidare till na annat stalle, men efter att vi fragat na folk och det dea visade sig att lordag ar "vilodag" for partyt (eftersom de haller pa hela veckorna) sa vart jag grymt otaggad och knatade hem sjalv i morkret mellan bakgatorna, medan Emma och Anna dansade vidare en stund. Sen slocknade jag halvnack i varmen och (det hemska) ljudet av varan takflakt. Gott!
Men det blev da inge svampatande eller roka-pa, vilket ar sjukt vanligt och poppis har pa on. De star skyltar utanfor restauranger "magic mushrooms", men vi horde av tva svenska tjejer som jag traffade igar om att de dar svamparna inte var nagon hojdare..ruset var kanon, men dagen efter hade deras kompis bara legat inne pa rummet och velat ta livet av sig, sa det far nog istallet bli lite marijuana for oss ikvall! :)


Vattenpiperokning har pa Gili Trawanga Island

Gardagskvallens livereggieband.

Nu ska jag kila ivag och gora...ingenting alls. Finns inte sa mycket att gora har faktiskt, man ar sa van att ha haft dagarna upplanerade pa surfcamp sa nu vet man inte riktigt vad man ska gora. Imorgon blir det ett dyk for mig iaf innan det sen bar av tillbaka till Bali.


Har kommer lite bilder fran surfcamp och lilla byn Grupuk.



Grillfest pa stranden...
..till livemusik fran en av byborna. Han kunde spela varenda lat man sa, spelade ingen roll vilken..han kunde den!
Campet vi bodde pa. Ett jattehus byggt av enbart bambu och palmblad. Sjukt mysigt!
Restauranden dar vi at varje dag.
Scott klinkar pa gitarren i sallaksp av Laila, Rebecka och Lars.

Nagra av vara surfingledare, Scott (engelskman), Calle och Alex.

The Villages hejarklack under fotbollsmatcherna. Observera att slaginstrumenten ar gjorda av gammalt skrap. Men vilken sjuhalsikes takt de hade, imponerande sma rackare.


Fotboll bland stubbar och kobajsar.

Mitt under matchen kom dessa kottstycken springades over plan (och en annan stannade och sket).


Byns lilla charmtroll, Lira 4 ar! En riktig linslus!
Utslagna och magsjuka tjejer..
Pa aterseende!

Inga kommentarer: