måndag 12 maj 2008

Borta bra men hemma bäst


Då var man hemma i Umeå igen då. Helgen spenderades som ni vet i piteå.

Åkte fredag förmiddag då jag vakat av mina nätter så det vart inge sova då inte. Har känt av det under helgen faktiskt. Vart en relativt tidig kväll på fredan eftersom vi skulle åka till ikea på lördag. Hade bestämt oss för att bege oss hem ifrån senast kl 9.
9.03 satt vi i bilen, inte fy skam för att vara familjen Åström/Överhem må jag säga!!

Vart en tur genom ikea där vi bla provade ut nya sängar och sängram och massa annat som vi ska köpa nu inför flytten. Köpte bara med oss nå småsaker nu för allt de stora ska vi beställa så vi får det hemkört. Onödigt att kånka det hem ända fram Haparanda!


Var överraskad över jans tålamod under ikeavistelsen på 2 timmar. Han var lika entusiastisk som jag..inte som sist då vi var på ikea i kungens kurva...då gick han några kvarter framför mig, satt sig på en pall medan jag tittade runt, sen när jag kom fram till han, gick han vidare några kvarter framåt och satt där och suckade och väntade på att jag skulle bli klar. Så där höll han på tills vi nådde kassan. Men denna gång gick vi genom allt tillsammans ;P

Efter ikeavistelsen åkte vi till Jannes syster åsa med familj och grillade och busade med barnen. Efter en gog middag med efterrätt som bestod av åsas hemmagjorda chokladmousse vart det kioskpiraten och en film tillsammans med Åsa och Krille.

Igår söndag, hade Janne match så då tog jag Åsa med mig samt smågrabbarna och Sigge och promenixade till hans match. Där satt vi och hejade då han spelade mot Jävre. Carl satt i vagnen och hejade: "HEEEJJA MORBROR JAAN" !! haha

Sen vart det promenad hem innan det sen vart middag hos mamma. Sen bär det av hem till Umeå.

Man ska hinna med så himla mycket då man väl är hem så det blir ett himla hattande. Hant även förbi min käre bror en sväng ;P

Nu väntar snart en kväll på jobbet. Har varit ute och gått med Sigge i 1,5 timme. allt har blivit så grönt och fint här under helgen då man varit borta. Tog några försommarbilder nu då vi var ute som jag hade tänkt lägga upp..men som vanligt så blir det nå tjorv...satans j*vla skittelefon!! Skräp! (om inte annat så blev den det nu då jag slängde den i golvet..!!)

Hej hopp!


Inga kommentarer: