söndag 4 maj 2008

Vaccinationer och reseapotek

Har varit en lugn dag på jobbet även idag, har skickat hem en av mina söta tanter sen så har jag som inte gjort så mycket mer. Var ändå väldigt trött efter jobbet, så det blev en och en halv timme på sängen vid hemkomst.

Nu ikväll har jag pratat med pappa för att höra vad man ska vaccinera sig mot inna vi åker till asien samt vad man bör ha med sig i reseapoteket. Blir en hel del tabletter och grejor! Vi är ju 4 sjuksystrar (samt aron) som åker så vi lär nog ha med oss en hel del. Tur man har papsen som kan förskriva alla pillertriller! Antar att han går med på det också ;P

Morgondagens uppdrag blir att ta reda på när det är dags att börja vaccinera sig mot japanska encephaliten..tror det skulle vara 3 sprutor. Är ju "bara" 5 månader kvar så det är dags att börja kolla upp det nu.

Nu väntar sängen, jobbar dag även imorgon sen så är jag ledig tisd innan jag går ut natt onsd+ tors.

Imorgon blir det tomjuck med Hanna och Annika på iksu direkt efter jobbet, vilken grej! Och på tal om juck så kommer gubben hem imorgon, hahaha!

Sov gott!

Inga kommentarer: