söndag 25 maj 2008

Pitehelg

Ja då var snart helgen över för denna vecka. Helgen har tillbringats till att umgås med vänner och familj i Piteå. Fredagen bjöd på lite tv-tittande hos mamma. Vi grävde fram massa LP-skivor och spelade gamla godingar medans vi stökade och plockade bland mitt bohag som ska tas med ner till Umeå inför flytten 1 juli.

Lördagen tillbringades på stan tillsammans med min kära vän Anna B. Gick och strosade och skvallrade till en fika på Nodo. Blir nog eventuellt att hon och Niklas flyttar ner till Umeå till hösten för att plugga, det bästa jag hört på länge!! Jag håller tummarna att det blir så ;P

Efter stadsturen blev en vända till Långnäs till min bror. Han höll på för fullt att vårrusta båten. Bokade in mig (och eventuellt Jan om han vill/har tid) för en midsommarlunch på Svinöra! Mysigt värre med långbordsdukning på bryggan med lite sill, snaps och jordgubbar!
Blev iaf ihopplock av massa kartonger och saker som ska ner till Umeå till veckan.
Var förbi mamma en stund också och fick träffa moster Eva och Hasse, det var inte igår man såg dem, trevligt trevligt!!

Kvällen spenderades framför piss-schlagern tillsammans med Åsa och Krille. Var förbi deras tomt där det så småningom skall upp ett hus. Just nu är bara grunden uppe och golvvärmen lagd. Krille passade på att förklara hur det kommunala avloppssystemet funkar eftersom jag (nästan?) trodde att bajset hamnade rakt ner under huset i avloppsröret som gick rakt ner i backen, men ack så fel jag hade, haha! Tack och lov för det, man vill ju inte bo ovanpå en mulltoa!

Nu idag söndag blir det att fara och kolla på Jans fotbollsmatch mot Harads, sen blir det att åka hem igen. Flexledig imorgon hoppas jag, om ingen blivit sjuk så jag blir inringd. Hoppas hoppas på ytterligare en ledig dag. Vädret är kanon så det skulle vara skönt med en dag ute i solen.

Hej hopp!

Inga kommentarer: