fredag 2 maj 2008

Valborg..

..var en trevlig kväll! Hanna och Jonas var här hos mig och Jan. Vi grillade, drack öl och vin och hade lite allsång till "vem är du, vem är jag, levande charaden" och "Ragnar är översexuell sexuell, han är k*t som ett djur, han får sitta i bur".



På dagen var det kanonväder så jag och Hanna tog först en springtur/snabb gång runt Carlshem och Tomtebo för att sen avsluta igen på Ålidhöjd. Sen vart det en promenad till strömpilen i den strålande solen. Köpte oss varsin sallad på NK och satt ute mot solväggen och åt. Sen vart det lite impulsshopping. För mig vart det en skinnjacka för 900 pix, alltid lika kul att impulsshoppa! ;P

Sen var det bara hem och hoppa i duschen innan finfolket kom hit. Riktigt gott vart det´! Jag och Hanna stod i köket och fixade potatis och sånt medan grabbarna gick para sig på balkongen. Mycket trevligt!



Igår, dagen efter valborg kom finfolket förbi för att hämta upp lite kvarlämnade saker, sen vart det en biltur till strömpilen för ytterligare en sallad/macka på NK. Sen på kvällen tvingade jag iväg mig själv på step muskel med Hanna. Var dödens trött och hade tänkt mig en kväll hemma på soffan, men så slog samvetet mig med en gummiklubba i skallen så det vart att fara och träna iaf. Alltid kul med lite tomjuck! Passet var sjukt kul och man var toksvettig efteråt. Tog en tur uppe i gymmet för att köra lite bröst och biceps. Och idag känner jag av det...jävlar i min själ vad jag har ont i rattarna, värsta träningsvärken, känns nästan som bröstsmärta. Tur man var på jobbet om det skulle vara nåt sånt, då är man iaf på rätt ställe om olyckan skulle vara framme.



Vart att smita iväg tidigt från jobbet idag. Jannes syster och hennes man samt deras små rackare på 3,5 år och 6 månader var ju på besök här i storstan, så då vart det en fika och lite stadsvandring med dem innan de nu tog med sig båda mina karlar hem till piteå över helgen. Jag jobbar kväll lördag och dag söndag så jag blev hemma jag. Ganska skönt men ändå tråkigt. Vad tusan ska man göra en fredagkväll här hemma själv? Tror jag ska ta en prommis upp till jobbet lite senare för att hänga lite med Hanna och Anna som jobbar kväll ikväll.



Nu ska jag ta och lägga mig på sängen och se tv och njuta av tystnaden en stund. Bilder från valborg kommer upp lite senare, det var Hanna som var paparazzi så jag måste få bilderna hitskickade före jag kan lägga ut dem.



Hej hopp! Trevlig helg!

Inga kommentarer: