tisdag 29 april 2008

Vård av sjuk hund

Då man väl är ledig går lillgubben min och blir sjuk. Har än så länge (peppar peppar!!) hållt sig frisk, men nu så har han de senaste dagarna gått omkring och dragit röver efter sig i gräset och på mattor. Tänkte att nu är det dags för avmaskning, men så började han bita sig där runt svansroten och då såg jag att han fått analsäck(ej sex)sinfektion som hundar kan få ibland. Så ikväll 18.30 bär det av till the vet på Haga. Får vi se vad han ska hitta på. Blir säkert nån antibiotika.

Sen kommer min kära bror hit igen ikväll för att sova en natt. Han är här i trakterna och jobbar så han passa återigen på att hälsa på oss, mycket trevligt påhitt tycker jag!

Åker nog till Piteå och hälsar på mamma nästa helg en sväng, hade tänkt mig en tripp till Ikea med hon och Jan. Har lite saker som behöver inhandlas tills vi flyttar in i 3an våran 1 juli. Så det skulle passabra det, får man ta en till sväng under semestern för att inhandla de stora sakerna.

Nu ska jag baka en riktigt riktigt god chokladkaka som vi ska bjuda Hanna och Jonas på imorgon. Blir att grilla tillsammans med dom och dricka lite vin..har ju en dryg halva bag-in-box kvar sen förra helgen som behöver drickas upp och vad är inte ett bättre tillfälle än imorgon?! ;P

Baka baka baka, sen veterinärbesök!

Klart slut!

Inga kommentarer: