måndag 14 april 2008

Kniiiip!



Sitter här hemma i soffan och har precis tänt ett ljus för Engla i fönstret. Så hemskt att någon kan göra nåt så fruktansvärt mot ett oskyldigt stackars barn. Fick en tår i ögat igårkväll då jag och Janne satt och kollade på nyheterna då de berättade att de hittat henne..icke vid liv. Janne skyndade sig att säga "Mina barn ska då åka polisbil när de ska nån stans!" Det känns tryggt, pappapolisen ska lära dem allt han kan ;P Ett tag bort som sagt! Dock har janbanan bara 2 terminer kvar av polisutbildningen så vi får väl sen se vart han hamnar under aspirantens 6 månader. Jag gruvar lite för jag vill verkligen verkligen inte flytta här ifrån Umeå! Det vore en riktig mardröm faktiskt, har träffat helt underbara vänner här som jag över allt inte vill och tänker lämna i första taget! Slutpratat om detta!





Dagen här har varit fullbokad. Vaknade halv 10 av att det var världens kanonväder ute, klarblå himmel och strålande sol. Vilken tur tänkte jag som varit ledig hela dagen. Skyndade mig att messa Hanna för att fråga om hon ville hänga med ut i solen några timmar. Vi tog oss en prommis till Anna och Fredriks stuga nere vid Umeåälven bara en bit bortanför strömpilen. Tog väl drygt en timme att knalla dit, bitar av vägen plumsade vi i endel snö så det tog sin tid, stannade även en sväng på maxi för att köpa oss varsin sallad till lunch. Väl vid stugan så satt vi alla fyra och myste i solen och åt våran lunchsallad...med soppslev, trodde det fanns med bestick i förpackningen vilket det inte gjorde, men det gick bra ändå B-) Måste tillägga att på locket till salladen satt en röd rund lapp påklistrad där det stod "OBS! Glöm ej bestick och dressing!" Underbart vad blind man kan vara ibland!

Fick dock lift tilbaka då vi besätmde oss för att ge upp solandet.






Vart en halvtimmes slumrande på soffhalmen när jag och sigge kom hem, sen så var det bara upp och hoppa i innebandyshortsen för då väntade träning inför kommande helgens cup! Riktigt kul..och svettigt! Vi tränar mellan 16-17 i landstingshallen och efter oss är det ett gäng (Äldre!!!) damer (och tanter!!) i tights och stora urtvättade t-shirtar från the 80´s som har äkta sporthallsgympa med ledare i mitten. Jag och Hanna tänkte att vi skulle vara med och dra ner medelåldern under passet vilket vi gjorde! haha. I slutet av passet kom en..(skulle tippa att hon var 70 bast) fram till Hanna och frågade om hon var 15 (!!!) år!! Haha. nej sa Hanna, jag är 25! Vilken komplimang va? Inte varje dag folk tror man är 10 år yngre än vad man är..:)





Efter våra träningpass bar det hem, magen fick lite påfyllning och sen blev det en lååång varm dusch! Sen har jag varit en sväng på ica och handlat. Min kära bror kommer och ska hälsa på imorgon eftermiddag och blir här över natten så jag tänkte att då måste man ju ha nå mat här hemma att bjussa bonden på! :D





Nu ska jag nog kila i säng! Har varit en lång dag idag känns det som. Jobb imorgon 6.45-16! Ledig fredag då cupen är..måste ju hinna krusidulla håret innan man ska hoppa i matchstället och vara på samlingen kl 16. Kom och heja alla, vi behöver allt stöd vi kan få! Sen på lördag efter alla matcher har gått så blir det efterfest på schlagerklubben med buffé och karaoke kanske ;P Dock ingen aerobicuppvisning...eller hur Hanna? Då lär man nog vara singel efter det, haha!





Tjingeling!

Inga kommentarer: