fredag 18 april 2008

Räddande ängel & påse av nostalgi

Gårdagen började ju inte så bra. Hade jobbat kväll onsdag och var trött igårmorse då klockan ringde kl 5. Tänkte att jag snoozar en gång innan jag kliver upp, sen så vart det ytterligare en så jag skippade frukosten och tog mig en skön morgonpromenad till jobbet i det fina vädret. Det är otroligt skönt att knalla till jobbet på mornarna med Rix morgonzoo i öronen, då vaknar man till precis innan man är framme.

Tog mig som sagt en promenad till jobbet, var ändå i ganska god tid då jag kom fram till sjukhuset. Sen när jag skulle jag ta fram mitt passerkort ur väskan då jag efter en stunds tokgrävande att jag nog (förhoppningsvis!!) hade låst in det i skåpet kvällen före, innan jag gick hem. Typiskt!! Utan det tar jag mig inte ens in i omklädningsrummet och ingen annan kan släppa in mig heller förutom dom som byter om i samma. Knackade på men ingen öppnade, efter en stunds väntan så kom det en trött lokalvårdare släpandes på sin städvagn..frågade snällt om hon kunde öppna..Halleluja! Är inte första gången det där händer...samma när det gäller uppknippsande av låset till skåpet, det har också hänt. Som pappa brukar säga ibland "du har huvet under armen"



Sen vart det iaf jobb hela dagen, hade en bra dag med söta tanter och farbröder. Sen efter jobbet vart det promenad hem i det underbara vädret. Har min brors bil här eftersom han är i Gbg till idag (fredag) så efter jobbet igår tog jag bilen till Strömpilen för att inhandla mat, vin och tilltugg till lördagens förfest här innan det sen bär av till Schlagerklubbens middagsbuffé! Kommer bli riktigt trevligt tror jag!



Sen vart det en tallrik fil och två mackor innan jag och Sigge knallade på prommis till Sofia på Haga för att hälsa på en sväng. Trevligt och jobbigt för benen ;D



Kom hem till en sovandes Jan framför tvn på sängen. Slet upp han och for till Maxi för att handla hårjox till idag. Tog en tripp förbi godishyllorna och fick syn på en påse av riktig nostalgi!!



Dumleklubbor!! Hur gott är inte det och hur länge sen var det inte han satt o tugga på en sån. Man skulle nästan ha lösgaddar då man käkar dem för vips vad det är har man en gadd intuggad i kolagojan, gött!

Har klipps Sigge idag så nu är han riktigt sommarkort och fin! Blev badad igårkväll dessutom. Nu ska jag strax fara tioll flyget och hämta upp bror som kommer från gbg, sen blir det hem och ut en prommis med Sigge innan det är dag för hårfixande och påklädning inför cupen! H. wallman kommer hit före och ska göra sig klar o käka. Sen ska vi traska i våra fina matchkläder till landstingshuset för att spela!

Hej hopp!

Inga kommentarer: