tisdag 1 april 2008

Sova jobb sova

Är ute och jobbar min andra och sista natt nu innan jag imorgonbitti vakar av. Är därefter ledig till fredagnatt då jag börjar min natthelg, jippi..

Hinner som inte göra så mycket då man jobbar natt, på morgon kommer man hem halvsliten men ändå ganska pigg, kastar av sig kläderna, borstar tänderna och hoppar i säng..sen så sover man ju bort hela dagen. Brukar stiga upp vid 15.30-16 tiden nån gång. Sigge den stackaren sover först hela natten med janne och när jag kommer hem så får han gå på en pinkprommis innan jan åker till skolan och sen sover han hela dagen med mig.


Hade ställt klockan på 14 idag för att fara till landstingshuset och träna innebandy med vårat jobblag, vi ska ju som jag skrivit tidigare innebandycup 18-19 april med NUS. Hade fått en tid i hallen kl 16 idag och ställde klockan för att ta mig upp till den, men ack vilket skämt. Hade visst slagit av klockan i sömnen och vaknade inte förrän 15.40.. Halvt missövd och en gnutta irriterad på mig själv tog jag istället med mig Sigge på en lågprommis innan det nalkades middag. Kom hem med en dygblöt och skitig hund..måste tillägga att den här årstiden är inte kul när det gäller de fyrbenta hårbollarna. All grus och väta från snöslask och vattenpölar dras in runt golven och om det då inte bara var runt golven, nä sen så hoppas det upp i sängen så man ligger och rullar i en massa grus om nätterna..behöver inte lägga ner massa onödiga pengar på kroppspeeling, det ser Sigge till att jag får ändå :D Han är bra go, ser dock fram emot då det blir lite varmare så jag får klippa av han lite päls.


Ja och inte nog med att man var halvt missövd och en gnutta irriterad över att ha missat innebandyn, nä för då jag och Lufsen kommer hem så ligger det nå blött å gött under köksbordet..nåt brunt, vattnigt och illaluktande..nåt som kommer från det motsatta hålet till munnen..yummie! Nån som vart lite risig i kistan och som inte kunnat hålla sig tills matte vaknat..stackarn.


Nåja, ska jobba vidare, har en till sjukt lugn natt..hittills iaf. Känns ganska skönt fast det är inte heller kul att inte ha nåt alls att göra, då går natten så sakta. Tur man är i gott sällskap av Hagakvinnan och kattfantasten Maud ;P


Back to work!


klart slut!


Inga kommentarer: