onsdag 23 april 2008

Premiärgrillning!!

Idag var det premiärgrillning på menyn!

( <--- GrillJanne! )

Helt underbart gott, har ju inte grillat sedan i höstas så idag var det full tid att plocka fram grillen (som vi förövrigt fick låna av grannen) :P Har våran grill i Piteå i min brors gömmor någon stans där bland allt annat bråte så då var Oskar snäll och lånade ut en av deras! (Han fick en kladdkaka sen som tack!)



Till middagens fick vi finbesök av Leiv som stod i full gång att steka (!!) fläskfilé där en trappa upp, så vi bjöd ner han till (deras) grillen. Vart riktigt gott tillsammans med gratinerad potatis, morötter, lök och paprika, toppad med en fetaost/avokadosallad! Sen var man ju inte heller sen på att ha lite efterrätt, vilket var uppskattat.





Var med Hanna på iksu och tränade kl 16 så då är man värd att festa till det lite så här på lill-lördag. Jobbar ju natt hela helgen som kommer så då blir det inga festligheter.


Blir dock att fara till Dr David och syster Emelie på fredagkväll för grillning och bastu. Är grillfest med jag och banan ska hålla oss nyktra, iaf jag som börjar jobba kl 21. Mer festligheter än blir det inte. Närmaste fyllan i så fall skulle vara ångorna från nån intox som kommer indrällande där på lördagnatt, halleluja!




Har inte gjort så mycket annars idag, har jobbat hela dagen tillsammans med flumm-prillan Pernilla, hur kul medsyster som helst, sjukt flummig faktiskt :P Gick min inskolning på avd med henne, klockrent!
Som det ser ut nu kommer jag vara ledig from 16 juni då jag vakar av min sista natt. Har egentligen inte semester förrän 23 juni men kommer inte ha några arbetspass inlagda efter 16 juni, så det blir alltså 5 !! veckors semester, Betalt! Min första betalda semester ever, vilken grej va? :P




Nu sitter jag och slötittar på Greys, snart väntar Sigges kvällspink innan det blir sovdags. Är ledig imorgon, så jag ska inte göra nåt annat än att vara ute i det fina vädret. Hoppas det är något så när vindstilla så man kan slå sig ner på en filt här bakom knuten och njuta av solen. Skulle inte vara dumt med lite färg i ansiktet för just nu känner jag mig näst intill transparent, fet och blek!


Nä nu väntar hundprommis, sen blir det väl lite lill-lördagsgök, hahaha!





Hej hopp!

Inga kommentarer: