lördag 17 maj 2008

Vilken padda!

Har jobbat även idag!

När jag kom till jobbet imorse berättade nattpersonalen att de fått köra hjärt,-lungräddning inatt eftersom de hittat en av patienterna död i sängen. Otur var att han inte var nollad så de hade fått börja komprimera.

I eftermiddag då kvällspersonalen kom, vilket var bland annat fröken Wallman, kom en av dagsköterskorna in och frågade hur man gör för att få bort den avlindne patienten från beläggninslistan på datorn. Finns ett fel sätt att göra det på också och det har en sköterska råkat göra och blev då jagad med hagelbössa i korridoren av våra otroligt glada (inte!) sekreterare! Så tro mig, man vill inte göra fel..! Detta folkslag är avdelningens skräck..ingen vill bli tilltalad av dessa för då vet man att nåt är fel.

I alla fall så diskuterade vi hur man inte skulle göra och hur man skulle göra för att få bort denna patient från listan på datorn. När patienter vanligtvis går hem gör man på samma sätt förutom att man klickar i rutorna "går till hemmet" och "planerat" istället för nu då man skulle klicka i "avliden" i en av rutorna.

Vi kom fram till hur man skulle göra och innan dagskötersakan går ut ur rummet så hojtar Hanna "glöm inte att klicka i planerad-rutan!!" Alltså planerad avliden... alla i rummet insåg hur det lät...planerad avliden. Så det vart ett gott skratt i den lite tragiska situationen! Intern grej, men det var riktigt kul faktiskt! En riktig journalgroda vill jag säga!


Eftermiddagen bjöd på en en tripp till godishuset på mariedal, sen blev det en tupplur på sängen för mig och märta medan Janne och hanns pappa for och kollade på fotboll - Mariehem mötte Piteå IF här nere vid ängarna.

Sen stod herr och unge herr Överhem för grillat, gratäng och en god sallad. Till bjöds det på lite rödvin. Efterrätten bestod av min chokladkaka som ja bakade i förrgår. Så nu sitter vi alla här i soffan och har vräkt i oss en massa skit. Men gott var det vill jag lova!

Imorgon väntar jobb igen, dock kvällspass så det blir sovmorgon, hinner man med en långprommis innan det är dags att slänga på sig scrubsen. Har hittills varit en lugn helg med klara och rediga tanter och ett fyllo med 4,5 promille i blodet vid ankomst..väldigt medgörlig, får se hur det ser ut imorgon. Håller tummarna för att det blir en bra kväll!

Nu ska jag ta mig en dusch, sen ska jag var lite social innan sängen väntar.

Hej hopp!


Lovade ju förresten att lägga upp lite bilder från valborg då Hanna och Jonas var här...här kommer de!


Kokerska nr 2





..och nr 1



Grillmästarna tar sig en jäkel..




Sitt fint!

Gapa...du ser ut som en apa?

Det var allt för idag. God natt!

Inga kommentarer: