lördag 22 mars 2008

Bättre pålad än ollad?

Igår var det bara en lugn dag. Började med frukost och morgonprommis, sen så vart det äggmålning hos jannes syster m familj. Därefter tacos till middag, det är ju givet när det är helg. Sen på kvällen hängde vi massa hemvändare hemma hos blomman i munksund. Där såg vi lite tv och spelade TP delux, det var då uttrycket "bättre pålad än ollad" föddes..som en blixt från klar himmel slank dessa ord ut ur min mun, utan att ens tänka på vad jag sa.. :D Sebastian hant man till och med träffa en sväng innan han idag reste tillbaka hem till sthlm. Riktigt trevligt återseende, blir kollegor i sommar så han jag och bunne är givna lunchare under 3 veckor här i piteå. För den som inte vet så ska jag till Piteå och jobba 4 veckor i sommar under min semester, så det blir stroke/neuro för mig 23 juni-20 juli. Jag får ju ändå en långsemester 2 oktober så därför kan jag lika gärna gästspela på PÄS under semestern, får man byta miljö en stund.


Idag blev det en sväng på stan, köpte doppressent till lille Williams dop imorgon. Sen så blev det även att ta en fika med blomman på kvartersbagarn alias Ekströms...intern grej :D


Nu är vi hos mamma och ska äta påskmiddag. Jag o Jan har till och med fått varsitt påskägg idag av mamma, woho.


Ikväll blir det att fara på fest hos Maja och Anders, blir nyktert känns det som, vart otaggad då jag hörde att det inte blev någon utgång. Är tydligen inget ställe som har öppet för oss ikväll? Över huvudtaget så är stan här tom och trist, alla verkar flytt här ifrån, vilket känns skönt. Det är kul att komma på besök nån dag sådär men det känns grymt skönt sen att få fara hem. Tragiska lilla håla säger jag bara!! Grymt skönt att man inte blivit insnöad här som så många i våran ålder blivit. Som sagt kul att komma och hälsa på, men här lär man inte bosätta sig mer.


Nu ropar mamma att det är mat!


Glad påsk på er alla!

1 kommentar:

david santos sa...

Really beautiful!
Thanks