lördag 15 mars 2008

Skäll på mig

Fick mig en liten pik idag när jag var nere på stan. Gick omkring på Stadium i min egna lilla värld och mumlade för mig själv då jag kände något bakom häcken..flyttade mig runt och fortsatte halvt mumla om mössorna som inte fanns kvar. Kände fortfarande något bakom häcken som följt efter mig, vände mig om och där stor Linnepinne och Jonmelon, ett kärt återseende!! Fick då höra att det avr länge sen jag uppdaterade här i bloggen så nu är det väl dags tänkte jag..

Har väl inte hänt så mycket sedan sist jag skrev här, livet rullar på som vanligt, jobb, träna, äta och sova och sen när man är ledig och det är helg hinner man kanske med en fest eller två ;D

Vaknade imorse av en blå himmel, fort var jag uppe ur sängen..försökte skynda på Jan att kliva upp och klä på sig, för när det väl är så här fint väder måste man ju ut och gå i solen. Så efter en stund fick jag upp karln ur sängen och det bar ut på en morgonprommis i solen, vilken dag!

Sen så vart det en tur ner till stan som sagt, var väl inte ute efter nåt speciellt men det vart en tur ialla fall, trillade över en peak-mössa som jag köpte. Träffade också medsyster Wahlman som satt oc lunchade med sitt finfrämmande från inlandet :D

Var helt knäckt igårkväll då jag kom hem från jobbet, vart fredagstacos och sen vart det horisontellt läge i sängen framför scrubs, singing bee och let´s dance. Jobbade dubba pass, 6.45-22 i torsdags så baksmällan från jobbandet kom igår efter jobbet.

Snart kommer Anna hit på middag, blir tacos även idag, kunde inte hålla mig för det är ju så gott! Sen blir det att svansa med henne till nån fest på Ålidhem, sen vette katten vart det bär av, in till stan nånstans hoppas jag iaf. Jan är på klassfest så det skulle vara kul att träffa ha ute för en gång skull. Nu är han ju äntligen hemma en helg, vilket han inte varit på en månad. Så ikväll hoppas jag på rajtantajtan med Anna och Jan och en massa annat folk. Är visst snowboard sm ihelgen så det lär vara mycket folk ute ikväll.

Till veckan väntar nattjobb sen är jag ledig torsdag till tisdag så då blir det att åka hem till mamma och hälsa på. Hade tänkt mig till papsen en sväng med om de är hemma, vilket jag hoppas. Har inte varit till Piteå sedan nyår. Så det blir kul. Mamma ringer nästan varje dag och säger "varför höör du aldrig av dig...?" Så nu får hon hem mig några dagar.

Nu kom Anna, snart är det mat och vin som gäller!

Tjing tjong!

1 kommentar:

J sa...

Jaa men det var bra att de sa till, varit lite tomt här på sidan nu ett tag :P När var det du skulle ut och resa btw? Hoppas jobbet går fin fint :) Kram..