tisdag 18 mars 2008

Jo pyttsan!


Trillade över en länk på en blogg jag satt och läste, ett test för att se hur gammal man kommer (??) bli...


Här är resultatet:


Din förväntade livslängd är...115 år!!


"Du har goda chanser att leva längre än dom flesta. Du har en sund livsstil och både njuter av livet och samtidigt lever livet. Precis som man ska göra. Som en tankeställare så gå gärna igenom frågorna en efter en och tänk noga igenom om det går att förbättra ytterligare. Som du redan vet är livet härligt och kanske kan det bli ännu bättre"


Hjälp!! var min första tanke, men sen slog det mig att ingen som jag vet i min släkt har levt över 80 år.


En liten rolig grej med tanke på detta med att bli gammal var att för en tid sen hade vi en gammal dam på runt 100 år inneliggande på våran avdelning. Har bara fått detta berättat för mig eftersom jag hade hand om andra salar eller var ledig under tiden hon var inneliggande. Ialla fall så när hon hade legat några dagar så sa hon att "imorgon Måste jag verkligen få bli utskriven, jag måste få åka hem" Jaha tänkte väl personalen, vi får väl se vad läkaren säger. "Men jag måste verkligen få åka hem imorgon....jag ska ju hjälpa min son att flytta...han har fått plats på äldreboende!"


Vad säger man, om inte helt fantastiskt ;D Kommer nog knappast bli så gammal att man får se sina barn flytta in på servicehus eller äldreboende.


Kolla in länken och gör testet för att se hur gammal du kommer bli.




Nu väntar middag, sen är det dags att börja göra sig iordning till jobbet. Har två nätter kvar innan det bär av hem till mamsen.


Hej svejs!

2 kommentarer:

Anneli sa...

Visst är han underbar vår lilla kille! :) Större kärlek än detta finns inte! Tänk då att han är ännu finare i verkligheten ;) Hoppas att allt är bra med er och att vi ses! Massa kramar/Anneli, Ante och Olle

J sa...

Nämen gud så härlig tant! :P Haha.. :) ska kolla hur gammal man kommer bli nu... Ska du göra något speciellt roligt nu under påsken eller jobbar du? Kram..