tisdag 25 mars 2008

Hem ljuva hem

Hem ljuva hem, då var man tillbaka i vardagen hemma i Umeå. Har varit en riktigt trevlig och lugn helg. Har verkligen hunnit med att ladda batterierna så nu är det fullt ös medvetslös igen! Igår var det riktigt kanonväder där i Piteå, så det var bara på med täckisarna, mössa och vantar och ut i solen. Vart en promenad i stan nere på strandpromenaden för att uppleva gamla dogwalks-minnen. Sigge kände absolut igen sig och tyckte det var kanonkul! Vi kastade pinnar och hoppade runt i solen.

Sen vart det en promenad med jans syster åsa och hennes lille william sovandes i vagnen. Gick väl en dryg timme då också och avslutade med en kopp kaffe, banan, muffins och bulle ute på deras bro i solen, vilken mysig dag.


Därefter blev det en tur till mamma för att lämna igen bilen som vi lånat hela helgen, ni vet att i lilla Piteå är avstånden lite längre än här i Umeå :D Lämnade även kvar Sigge där hos mamma efter tjat från henne om att få ha kvar han tills på söndag då janne åker hem från piteå. Han ska nämligen dit och spela fotbollscup hela kommande helg..


Annars händer inte så mycket idag, skall kila iväg till iksu och träna lite sen måste jag till ica och fylla upp vårat kylskåp för det ekar och lukar illa.. Sen väntar en kväll på jobbet! Skall bli riktigt roligt att få jobba, känns som man varit ledig i evigheter nu fastän det "bara" är sen i torsdagsmorgon då jag klev av mina nattskift. Har tagit på mig att jobba ett extrapass på söndag, det blir bra pengar och sen så är ju varken janbanan eller sigge hemma så då kan jag gott jobba.


Nu ska jag hoppa i ytterkläderna och bege mig till iksu.


Ha de gött folket, hoppas ni haft en lika skön påsk som jag haft. Dock skönt att vara tillbaka i vardagen.

Inga kommentarer: