lördag 29 mars 2008

Maja min bitska lilla piraya och innebandy


Tror jag var ganska trött efter gårdagen, somnade strax före midnatt. Låg och såg scrubs i sängen, vaknade sedan vid 05.30 av att jag låg med tv-kontrollen i handen och tvn på, precis som när jag somnade. Slog av tvn och somnade om igen och vaknade halv 12. Då var det bara upp och äta lite och göra sig klar till stan. Jag och Lisa skulle ner en sväng för Lisa skulle köpa några saker, jag skulle endast på apoteket...kommer iaf hem med ett par skor, en present till jans födelsedag på tisd och en massa andra småsaker.


Var in på Carlings en sväng, där spelade de "Maja min maja, min bitska lilla piraya" med Elektric bananaband. Stod som vanligt i min egna lilla värd och kollade på en kjol och småsjöng med i låten och utan att tänka på det så tror jag att jag sjöng ganska högt, för en av grabbarna som jobbar där gick förbi, tittade på mig och skrattade rejält..jag skämdes lite att jag överhuvudtaget kunde låten och att jag med min otroligt ostämda stämma sjöng med så någon hörde.. Han skrattade länge åt mig... Singing bee nästa för mig?


Efter stan åkte vi direkt till Iksu för att se deras damer spela semifinal mot Endre. Slutresultat 7-2 till Iksu! I andra pausen satt vi och kollade in ett litet barn som kröp omkring på planen och jagade en bandyboll, när han äntligen kom fram till den så råkade han putta iväg den och så höll han på typ i 10 minuter, folk skrattade och tyckte han var söt. Det var riktigt rolig pausunderhållning!


Nu ska jag käka nå middag för att lite senare försöka lokalisera mig till Sofia på Haga. Ikväll blir också en lugn kväll framför körslaget. Jobbar imorgonkväll, ett extrapass = $$$ :P


Hej hopp!

Inga kommentarer: