måndag 22 september 2008

Bättre en korv i magen än en bulle i ugnen

Då var den halvlediga helgen över och jobbarveckan tar fart igen, nu med nattjobb måndag, tisdag och onsdag! Det är jag och Luleå-Larsson som under de tre kommande nätterna skall hålla ställningarna på avdelningen, kan ju inte bli bättre. Till inatt har Kajsa laddat med Irene Huss senaste film i hopp om att det ska bli en lugn natt så man hinner sitta ner en liten stund oc glutta.

Igår när mamma och dom var här gjorde jag Palt till middag, vilket var uppskattat. Fick mig då en påse med äpplen som hon (pallat?) plockat i grannens äppelträd..så i eftermiddag bakade jag en äppelkaka som jag tänkte ta med och bjuda på jobbet inatt. Hant även med och baka lite chokladbollar då också, huslig som man är ibland (enl min sambo är jag lat och slarvig, men det hör inte hit;).


Nu ska jag lägga mig i soffan och smälta korvstroganoffen vi nyss åt, sen blir det upp och göra sig iordning till jobbet. Ser redan fram emot en stor kopp kaffe med mjölk och rapport från Hanna då jag kl 20.27 glider in på jobbet iförd mina otroligt fina (stora och slappa) scrubs med nattficklampan i högsta hugg!


Hoooga tjacka! Snart bara 9 dagar inna avfärd till fjärran länder! ;P


Här har ni de två badande busungarna som var på besök hos oss i torsdags! Vilka charmtroll! ;P

Inga kommentarer: