lördag 27 september 2008

-Go´mat och tuppjuck-

God morgon gott folk!
Då var man vaken och uppstigen, snart väntar mitt näst sista arbetspass innan resan. Gårdagskvällen vart riktigt mysig.

Tog mig en promenad i det fina höstvädret igåreftermiddag för att hämta mina och Arons malariaprofylax, passade då även på att gå upp på jobbet och hänga en stund. Blir ju knäpp av att sitta hemma själv hela dagarna då jan är på skolan och jag väl är ledig, nä fy! Så där hängde jag en stund och surrade innan det blev bussen hem för att sälja jannes överblivna tv-bänk.


Sen gott folk begav jag och jan oss in till stan för att äta på Gandhi..det kan jag rekommendera, vart något gojs med kyckling, cashewnötter, koks och lök bla, riktigt gott. Sen beställde vi även in varsin friterad banan med glass till efterrätt, något jag aldrig smakat förr...funny men ändå ganska gott, men sött! Sen rullade vi oss där ifrån upp mot Hemmakväll för att hyra en film och därefter väntade lite godisinköp på Segaråttan.

Bussen hem, blindbock genom skogen, hem i soffan och filmen på!

Igårkväll påväg hem fick jag mig ett tuppjuck, som jag brukar få ibland...hoppade runt, flaxade med armarna och sjönk knasiga sånger...(jag vet att jag inte är som alla andra, men varför ska man vara det?:)

Min kära sambo bara skakade på huvudet (visste inte om han skulle skratta eller gråta) och tyckte jag var pantad och knäpp samtidigt som han skämdes över mig.

Sen tidigare så har jag ju fått höra att jag ibland (ganska ofta på sista tiden) är lat och slarvig..men så igår diagnostiserade han mig till SLS - Störd, Lat och Slarvig!..Schyst va? ;) Tyckte väl som så att han kommer att sakna mina spontana tuppjuck då jag är borta och reser, men tydligen så var det inte så...tror honom inte riktigt eftersom han alltid skrattar åt mig ;P

Han suckade även och sa "Ja, herre gud, den dagen vi får barn så kommer det bli som att jag får ta hand om två barn..ungen och dig!" Härligt att man har kvar barnasinnet, tyckte jag.

Nu ska jag sluta surra en massa skit och hoppa i kläderna och göra mig klar till jobbet! Ikväll är det jag och Backen-Backman bla som ska hålla ställningarna på avdelningen! Kanon!


Hej svejs!

Inga kommentarer: