söndag 7 september 2008

Ja vilken gårkväll

Gårdagskvällen bjöd på en massa tokigheter. Började för det första med att jag glömde jackan hemma eftersom jag skulle komma ihåg att ta med allt viktigt som vinboxen, cider och smink. Väl tillbaka hos Kajsa efter att ha hämtat jackan insåg jag ju att jag i all hast hade packat strumpbyxor istället för leggings...fram med saxen så var det fixat. Kände mig lite halvotaggad efter att allt började med att åka genom stan fram och tillbaka för att hämta saker härs och tvärs. Stod framför spegeln i kajsas hall och tänkte "fan jag måste ju lagt på mig minst 5 pannor, vad otaggad jag blir...ful och fet som ett as"..i nästa sekund brister Hanna "vilken konstig spegel, man blir ju dubbelt så bred!!" ja där kom ju förklaringen..blev genast taggad igen! :P

Kvällen flöt på, tacopaj med sallad stod på middagsmenyn. Sen smultronfördrink bjöds det på och sen vin i mängder. Hade riktigt trevligt! Började spela Alias sällskapsspel, men det gick inte så bra, som tur var rann det ut i sanden eftersom vi satt och surrade en massa under tiden.

Tog en taxi till schlagerklubben nere på stan, och precis när taxin kom så hade jag just hällt upp ett stort vinglas...vilket jag svepte i sista sekund...inge smart alls kom jag på sen.

Väl där inne startade vi med en lakritsshot var i baren..och rackarns i min låda vad den satt fint...den satt snurr på hela kalaskulan!

Vi dansade och hade oss till omkring 01 då vi knatade hemåt. Gick förbi för att träffa janne utenför Olearys där han var med sina kompisar. När jag kommer fram till Renmarkstorget möts jag av en lång kille som säger "Är det du som är Anna?!" "aa, tyckte jag lite skeptiskt.."
Sen säger han "Jag känner igen dig från ditt sköterskepasserkort......" Jahaa? tänkte jag... Vad är det där för jävla intox från jobbet som inte har något bättre för sig en lördagkväll än att stalka mig..
Sen säger killen "ja passerkortet låg hemma i eran hall på byrån så jag såg det när vi var hos er på förfesten.."
haha, då föll poletten...det var en i jannes klass som hade varit hos oss före de gick ut. Så hade han sett det ligga där och sen känt igen mig från det...gjorde han bra tyckte jag ;P

Tog grabbarna i sällskap och gick till max för att äta. Precis då jag fått maten från kassakillen ringer (tror jag ?) Hanna eller Kajsa som sitter på McDonalds att jag ska komma dit...och vad gör jag om inte tar brickan med mig, knatar rakt över torget, öppnar dörren till McD och sätter mig där med dom och äter min Maxmat, haha! Snyggt gjort :)

Sen blev det hem och bada fyllebadkar med jan innan man totaldäckade i sängen. Torr som ett as i munnen imorse då jag vaknade..


Här är ett litet sammandrag av bilder från gårdagskvällen. Har egentligen en liten rolig videosnutt jag skulle vilja lägga ut, frågan är bara hur fröken Nordwall skulle reagera ;P Låter därför bli..
Gjorde en liten upptäckt då jag grävde fram ryggsäcken som jag skulle packa mina saker i för att bege mig till Kajsas fest. Upptäckte då att det låg nåt funny i botten mellan nå veck...två russin...tänkte hur i hälskotta de hamnat där då jag inte ens gillar såna.. efter en stunds fundering kom jag på att i våras då jag jobbade natt hade jag med mig vindruvor som åt..hade då packat ner dem i den väskan..måste ha trillat ut och blivit russin. Hocus Pokus!

Inga kommentarer: