tisdag 23 september 2008

Sömntaleri

Ja då var man åter vid liv efter första natten på jobbet. Har varit en relativt lugn natt som var, lite pyssel och så ett dödsfall. Hant med att se Irene Huss-filmen som Kajsa hade med sig "Guldkalven" hette den, inte den bästa av hennes filmer dock, men alltid sevärd.

Sov riktigt bra idag, min kära sambo som fått skäll gång på gång att han lever om då jag sover efter nattjobb, vågade inte ens laga sig nå lunch idag då han satt hemma och pluggade hela dagen så han gick till restaurang Ängen och köpte sig en kalopps för att inte väcka mig...respekt haha! Stackars karl, ibland tror jag nästan han är lite rädd för mig..mat måste man ju iaf få värma sig! Blev dock INTE glad sist då han efter mitt nattjobb väckte mig kl 12 (!!!) med stt starta micron för att värma en filbulle...då hängde näven i luften vill jag lova. Tur vi blev vänner igen sen, hehe, bästa vänner :) Nu idag har jag iaf sovit som en prinsessa, talandes i sömnen och allt...konstigt nog så är jag oftast arg då jag talar i sömnen...märkligt.. ;P

Nu har middagens ätits och strax är det dags för att gå och duscha, sminka och fixa kråkboet. Får se vad denna natt har att erbjuda, flera av mina tantor skulle åka hem idag så det har vl kommit in en massa nya stjärnor. Hoppas det är riktigt bra sådana.

Nu ska jag göra mig klar för att sen cykla iväg i det fina höstvädret. Vilka vackra färger som vips bara har dykt upp från ingenstans. Måste ut en promenad imorgon då jag vaknat för att ta lite fina höstbilder...tycker inte det var länge sen jag var ute med Sigge och tog kort på björklöven som precis spruckit, hjälp vad tiden går fort!

God kväll, gott folk! Snart bara 8 dagar kvar tills avresa!

Inga kommentarer: