torsdag 25 september 2008

Shopping och snatteri

Ja då var alla de sista inköpen gjorda..vart en tur på Claes Ohlsson för att inhandla väggladdare till ipoden (ett måste att ha!) även en reseadapter och en resehandduk i silkeliknande tyg, tar ca ingen plats alls och vägen inte nånting, riktigt bra investeringar tycker jag.

Tog oss en vända till stadsbiblioteket för att låna en ordbok som Hanna skulle ha till sin M-dikt.. Hennes mamma fyller 50 år nästa helg så hon håller på att skriva en dikt med bara ord på M, en rolig sådan som jag tror hon skall få skriva ner här sen. Påhittig tjej den där Hanna ;P

Sen blev det en kopp thé (plus en snattad påtår!) och den berömda morotskakan på café Mekka innan vi knatade tillbaka hem.

Jan for just nu ut och sprang med Matthias, så när han kommer tillbaka hem blir det en välförtjänt matte-och-husse-mys framför tvn, kanske blir godis från Godishuset om man har tur ;P Nu blir det enbart att rå om varandra den sista veckan hemma. Om precis en vecka sitter jag på flyget till Hong Kong (förhoppningsvis väldigt glad i hågen pga gratis alkohol på planet ;). När vi brudar från jobbet åkte till Sthlm i sommar så drack vi oss lite (läs mycket, för min del) vin innan vi begav oss till flyget..detta för att stilla mina och Hannas stackars "NU-störtar-vi-nerver!. Men nu går ju planet för tusan kl 10.05 från Umeå så då kan man ju inte häva i sig massa vin, då lär man väl inte ta sig med på planet..skulle vara lite osis.

Nu ska jag gå och se över min packning, sen tror jag att Sjukhuset börjar nu om 15 minuter. Det kan jag ju sitta och se i väntan på att gubben min kommer hem från löpturen.

Hej hopp!

Inga kommentarer: