tisdag 2 september 2008

Nattjobb x tre

Då satt man på jobbet då igen och ugglade. Eller ugglar och ugglar, har haft saker att göra hela tiden till för en stund sen. Men nu har vi äntligen fått äta lite.

Händer inte så mycket just nu, idag blir det att sova så länge det bara går eftersom jag har 2 nätter kvar att jobba. Har min gamla kursare Anton här på besök i Umeå. Efter många goda lovord från både Alexandra och mig så har chefen ringt och erbjudit han jobb här på Akutmedicin så han har sovit (myst med janne?) hemma hos oss inatt för att besöka avdelningen nu på förmiddagen.

Igår var en relativt produktiv dag, var ner till stan på linskoll inför resan eftersom jag inte orkar släpa (eller ska jag säga glömma!) brillorna i asien. Sen var jag förbi Forex och växlade lite valuta till Hong Kong och sen på hemvägen cyklade jag förbi Infektionsmottagningen och köpte ett myggnät. Kan vara bra att ha då jag inte är något speciellt fan av småkryp och malariamygg.,.

Melissa, en av mina reskompanjoner ringde precis då jag kommit från stan, vi surrade om vad vi skulle ta med oss och dylikt. Beslutade att jag och hon kommer att strunta i att resa till Nepal eftersom det blir så stressigt och sen måste man packa med en massa vinterkläder eftersom det är snö och kallt där. Det känns som att vi vill se så mycket efter vägen och att vi hellre reser runt lite extra i Laos, Kambodja och Vietnam istället för att skynda oss upp till Nepal för att vandra där i kylan. Kommer vi sen på där borta i asien att vi ångrar oss får vi väl fixa oss nå kängor och vinterkläder..men ingenting tas med dit bort iaf....och plötsligt blev packningen 2 kilo lättare! Tack! :P

Nu är det bara två timmar kvar till kontrollerna, sen får vi gå hem. Ska bli skönt att få krypa ner under täcket och förhoppningsvis sova till kl 16-17 nån gång. Hoppas bara Sigge håller med om det eftersom Janne är i skolan hela dagen. Men han brukar inte vara omöjlig om han fått sig en morgonping å baj.

Klart slut!

1 kommentar:

Eva o Lisa sa...

Hej! Tack va gullig du är! Visst är hon underbar:)

Allt är bara bra me familjen? Hur är det själv?

Såg att ni ska ut o resa, hur länge blir ni borta!

Ha en fortsatt trevlig helg! Kram