onsdag 29 oktober 2008

Bali - surfarnas och partyts mecka!

Ja gott folk, da befinner man sig pa Bali da. Ett mecka fullt av surfare och partyprissar! Tog oss till Jakarta via Manila (filippinernas huvudstad) och val framme i Jakarta kl 01 pa natten, fick vi hora att det skulle ga ett plan till Bali kl 06.35. Tankte att det var ju ingen ide att aka in till sjalva stan for att hitta ett boende, sa vi hangde pa ett kaffestalle dar pa flygplatsen fram till kl 04 da biljettofficet oppnade. Sa vi kopte oss en biljett och akte direkt vidare. Sa nar vi val kom fram hit hade vi rest precis 24 timmar i strack, utan en gnutta somn, bara lite slumrandes i omgangar pa fiket pa flygplatsen.

Checkade in pa ett unket jadra hostel/hotell..(nat dar emellan) dar de hade AC och pool...men vilket stalle..huvva. Jag och Melissa hade fullt av gron mogel pa vaggarna i badrummet och det luktade inte hallon i nagot av vara rum..men billigt var det!
Var ute en svang for att inforskaffa oss lite saker pa formiddagen, da trillade jag och Melissa over ett boende dar vi har ac, frukost inkl, tv och pool. Superfint! 70 kr/natt/pers sa et var ju jattebra, mitt i meckat dessutom! Sa nu bor vi dar iaf. Hoppas man sover gott inatt ocksa nu nar vi har ac, ar inte pa alla stallen man haft det.
Vaknade nu imorse som var av att jag hade draglat ner hela kudden...tror till och med att mina sopttlokar lag brevid pa kudden, sa mycket draglade jag..dromde att Maria Granasen pa jobbet hade bakat na supergoda chokladbollar som jag at och sa vips var munnen tom av saliv och allt lag ist pa kudden. Sa det kan ga..man langtar hem till vissa saker..som tex mammas goda chokladaka med chokladkram ovanpa, men vispad gradde till...snalla mamma gor en san tills jag kommer hem! Banta far man gora nar man kommer hem till Umea!

Iaf sa var vi ner till standen efter lunch, dar hyrde jag och Emmy varsin longboard for att surfa, en liten tjuvstart infor surfcamp nu till helgen! Och det var sjuukt kul vill jag lova! Harligt bra nyborjarvagor och stralande sol! Holl pa i tva timmar och ville bara surfa mer! Sa imorgonbitti ska vi upp kl 05.00 for att ga ner till stranden och surfa! Har hort att vagorna ar som storst och bast vid gryningen sa vi tankte inte missa en san chans! Har an sa lange inte varit ute pa na festligheter sen vi kom hit, var sa trotta igarkvall efter allt resande sa det vart en liten drink till middagen innan det bar av hem till sangen. Imorgonkvall far vi se vad som hander, har iaf msn-dejt med webcam med min alskade, ska bli sa kul :)

Nu ska vi kila och ata lite middag, sen blir det sangen sa man orkar upp i gryninen och surfa!
Nu vet ni iaf att vi lever och har halsan!

Och du mamma, hade 3,7 kilos overvikt (18,7 kg) nu sist da vi flog hit, sa jag har skickat hem lite saker till dig som du kommer fa hamta ut pa posten om 2 manader!

Pa aterseende!

Inga kommentarer: