fredag 17 oktober 2008

Diplomet i hand


Idag har vi gjort det final dive, sa nu ar vi helt klara med the open water divingcourse! Alla papper ar klara sa nu ar det bara ut i stora vida varlden och undersoka vad som finns under ytan. Har inet gjort sa mycket mer idag an dyket pa morgon, kande redan pa morgon att jag borjar bli lite forkyld sa jag preparerade mig en lite nasspray och en Rinexin innan det bar ut pa baten. Hade aterigen lite problem med att fa masken tat under vattnet, fick tomma den om och om igen men den vart alderig riktigt bra. Valdigt irriterande faktiskt, men det gick anda bra. Drog i mig alldeles for mycket luft sa nar vi kom upp, vilket vi var tvungen att gora for min skull, hade jag bara 30 bar kvar i tben (har ca 220 bar nar man borjar). Masktomningarna slukade mycket av luften, men vi hant anda vara nere pa 18 meter i 43 minuter.

Sitter just nu och haller pa att kolla lite flygresor mellan Bali och Singapore dar runt den 20 nov da surfcamp ar klar. Imorgon blir bara en slappardag har, skall skicka in lite klader pa tvatt sa man har lite rent att ha pa sig sen nar vi beger oss vidare pa sondag.

Aker da till en o har en bit bort, for att ta oss maste vi bata in till Maya och sen den forskrackliga 4 timmars bussen utan ac in till Cebu, for att darefter ta 6 timmar med farga ut till den nya dyk island vi ska till.

Borjar som sagt kanna mig lite krasslig, lite halvlock i oronen och nastappa, tror det ar flakten inne pa rummet som orsakat det, hade den blasandes pa mitt huvud i tva natter, sa det ar val darfor. Men jag ar vid liv och mar annrs bra. Ingen dykning pa nagra dagar daremot.. tyvarr.

Har just avnjutit en middag och "happy hour", de andra bestallde in 2 drinkar var (som blev 4 st eftersom det var happy hour) men jag haller mig nykter for jag vill inte ligga sjuk imorgon.

Sitter och vantar pa att Jan ska dyka upp pa msn men jag tror inte riktigt han vet hur man gor nar man anvader det...host! (pik) :) Vantar och vntar men ingen Jan dyker upp. Har inte pratat med han nu pa flera dagar, som jag saknar min karlslok :>

Nu vantar en bananasplit tror jag, sen ar det sangen nasta. Sovmorgon imorgon, ska bli riktigt skont, har varit uppe tidigt nu hela veckan for att ha dykteori me nu ar det over.




Hej och ha pa boljan bla.

Inga kommentarer: