måndag 6 oktober 2008

Filippinerna nasta

Halloj pa er alla!
Sitter just nu pa flygplatsen och vantar pa planer till Cebu i Filippinerna. Denna dag har varit lang vill jag lova. Uppstigning 05.30 for att ta oss ut till flygplatsen for att boka biljetter till Cebu eftersom att inte internetbokningen funkade igar..val dar sa visade det sig att det skulle bli valdigt mycket dyrare, narmare bestamt 2000 kr istallet for 850 kr pa internet. I vanliga fall ar kineserna valdigt vanliga och hjalpsamma, men nu ville de inte lata oss pruta..dumma jaklar! Fick en liten papperslapp med en adress till ett stalle dar vi kunde kopa biljetter, sa vi tog fram kartan (som alltid ar framme) och sokte oss dit till resebyran. Fick betala samma pris som pa internet, avgang nu inatt 00.40 (nu ar klockan 18.30). Sa vi har fordrivit tiden fram till nu med att besokt en jatteBuddhastaty langt upp at h-vete med en sketans linbana som stannade mitt i allt...vagade inte titta ut (ar nog radd for att aka pariserhjulet pa gronalund) sa jag holl mig hart och stirrade ner i golvet i 25 minuter...minst (eftersom h-vetet stannade flera ganger..!!) Val framme sa fick vi se en gigantisk jatteBuddha, var val si sadar sevard med tanke pa min dodsangest upp dit..hm. Tog mig iaf ner helskinnad, tackar Gud for det, bad nagra ganger till han efter vagen upp..

Nu vantar ytterligare en flygresa, hoppas den gar bra..har hort sa manga skrackhistorier om flygplan som praktiskt taget ar ihoptejpade..hjalp!

Nu ar det folk pa ko efter mig till internet, sitter pa ett fik har pa flygplatsen och gratissurfar, gratis AR gott =) Har gatt ganska mycket pengar har i hong kong, blir billigare nu nar vi kommer mer soderut.

Hit ska vi nu..
http://www.malapascua.net/

Kram pa er alla! Hall tummarna pa att flyget gar bra..inget kan ju vara varre an dagens linbansresa!

Tjipp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna!
Kram

Anonym sa...

Jaha, har läst igenom dina anekdoter nu och det verkar ju vara...många upplevelser :o) Skoj att ha fått se Hong Kong kan jag tänka mig!! Ha ha och det ser inte helt fel ut dit ni ska nu, typ Paradiset! Lite info hemifrån, vi flyttar in ca 15 november, köket kommer nästa vecka då även golvläggning och tapetsering sker. Vi lever och mår och tänker på dig!
/Krille, Åsa och kidzen!

Goya sa...

Låter som om di har det ganska bra iaf.. inte ett dugg avis..Här e det kallt minus huu vill till värmen. Ps Clara Fyller 6år imorgon Torsdag inte för att jag vet vikken da det blir för dig men iaf. Kramis från mig Vickan