fredag 31 oktober 2008

Surf, anafylaktisk chock och frukostspya

Ja gott folk, har hant lite gran nu de sista tva dagarna. Melissa som ar hyperallergisk mot jordnotter, fick igar i sig spar av detta nar vi var och at middag pa en restaurang har i narheten. Halsen borjade svullna igen sa vi fick stoppa i hon totalt 30 Betapredtabletter. Sen nar vi badade i poolen har om dagen sa fick Anna na utslag av metallfastet pa bikinin hon hade pa sig, sa hon fick en massa utslag pa hoften och sen svullnade ena ogan nastan igen, sa da vart det lite Betapredtabletter dar ocksa. Sen har vi jagat Dalacinkapslar till Meslissas envisa sar pa benet..sa igar fick vi tag pa det. Tacka pappa som gav oss tips om hur och vad vi skulle gora, ibland ar det bra med doktorer trots allt..helst skulle vi haft en oss med i handbagaget!

Sen imorse sa tankte vi lyxa till det lite med att ga och ata frukostbuff'e har pa ett hotell nere vid standen. 80 kr for huuur mycket mat som helst...allt fran pancakes, oat meal, omeletter, brod av olika slag och massa olika juicer. Vi alla blev helt ivriga da vi sag det, vi visste inte riktigt vart vi skulle borja. Sa vi tog for oss lite av varje (eller mycket av varje!) Sen kom Emmy och motte upp oss dar efter hennes morgonjogg, hon blev overlycklig over att det fanns havregrynsgrot, sa hon klamde en san portion och sen en massa annat...till slut sa sa hon att hon fatt ont i magen och maste ga pa toa..sen kom hon tillbaka med ett halvleende pa lapparna och sa "oj jag spydde!"



Snacka snal man ar nar man ater sa man spyr bara for att det ar buffe. Vi klarade iaf oss fram till kl 15!

Har nu iaf surfat och surfat och fatt kallsupar nu i tva dagar, vilken grej! Trodde inte det skulle vara sa kul att ligga och plaska pa en plastbrada i vattnet. Ar dock sjukt om pa revbenen, knana och hoftbenskamarna efter att ha legat och paddlat livet ur mig pa bradan! Men det ar det latt vart, har tagit mig upp staende pa bradan resan, trots att jag bara surfat sen i forrgar! Imorgon blir det surfcamp 2 veckor sa da blir det att surfa dygnet runt nastan!

Borjade ta Malarone (malariaprofylax) nu imorse, far vi se om vi far nagon av de roliga biverkningar sasom nedstamdhet eller mardrommar. Spanningen ar olidlig...

Idag var jag och Melissa in pa Billabongbutiken for att hitta Jan ett par snygga Billabongshorts som jag tankte kopa at han...hade fatt medjemattet hans sa vi tankte att det kan ju da intevara sa svart...ja pyttsan! Shortsen som vi matte upp samma midjematt pa sag ju ut som ett talt for oss 4...hon i affaren fragade "Is he FAT?" Nooo, sa jag.. "men hur ser han ut da, tyckte hon...samtidigt som ett par kommer in i butiken..."Ah, som han dar, sa jag och pekade pa killen" Sa jag fragade om jag fick mata hans midja, vilket han gick med pa samtidigt som han skrattade..."jag ska val inte prova dom ocksa, sa han" Jo, tyckte jag...sa han gick och provade ut ett par till han! Snall grabb! Hans flickvan tyckte nog att jag var lite knasig, for hon stod bara och fnissade. Dumma svenskar! Men nu har han da fatt sig ett par snygga shorts! :)

Idag nar vi satt pa stranden kom det forst en forsaljare som ville salja hennatattueringar till oss, sen sa det bara POFF sa satt det typ 10 strandforsaljare och filade vara fotter, masserade benen och ville salja armband och annat krafs! Sa det slutade med att jag, Anna och Melissa gjorde varsin hennetattuering pa overarmen..





YEAH!

Sen sa lurade de pa oss pedikyr, ett armband och na harklammor, lattlurade som vi ar.

Nu vantar en sen middag for mig Anna och Melissa. Emmy ligger hemma och sover.


Kl 04.45..redo for gryningssurf! (trott som ett as!)


Jag pa Kuta beach






Det tar sig..



Sen avslutar vi med en bild pa hur vi Inte kommer att se ut nar vi kommer hem..tyvarr. Med lite sug har och dar och lite uppfyllnad och minus 45 kilo..sa ar det inte sa langt ifran!?

Klart slut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej pa er!
Maste bara saga att det i stort later som att ni har det underbart. Och jag gillar verkligen era tatueringar ;-) Blir lite orolig nar jag laser om era reaktioner, men ni verkar ha lost det smidigt om jag forstar det ratt. Ta vara pa vagorna!