onsdag 1 oktober 2008

Dan före dopparedan

Regn och rusk..det är precis det vädret man vill ha en dag som denna då man bara längtar iväg till sol, värme och ficktjuvar! Imorgonbitti bär det av..kl 14.10 lyfter planet (som jag hoppas orkar lyfta med all våran packning!) från arlanda och anländer i Hong Kong kl 08.00 lokal tid, blir alltså vid 02-snåret här hemma i sverige. Har förberett mig på att bara stå där och gapa på flygplatsen över alla höga skyskrapor och alla små kineser som springer runt en.
Janne hade läst nån stans att hong kong till ytan är lika stor som gotland, men att befolkningen är lite högre...närmare bestämt 16 miljoner..det gott folk är många kineser! (om nu siffrorna stämmer)

Nu blir det middag...i form av pizza från Turken här mitt emot. Ingen av oss hade lust att cykla och handla i detta regnväder, och kylen ekar.

hej hopp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta hand om dig nu! Många kramar!

Anonym sa...

Syster!

Njut! Vägra längta hem. TA in allt nytt du ser. Upplev!
Hemma hinner du vara resten av livet.
Kram
/Bror

Frida sa...

ååå vad avvis jag blir på dig som får åka iväg. Jag hoppas att ni får det super. Ha så kul! Kram